مسئول بسیج حقوق دانان آذربایجان شرقی با اشاره به سوء استفاده ایالات متحده از مساله حقوق بشر، گفت: حقوق بشر ابتدایی ترین و محوری ترین حق هر فرد به صرف انسان بودن است که متاسفانه این حقوق اولیه سال‌هاست توسط سردمداران آمریکا به سخره گرفته شده و از آن استفاده های ابزاری می‎کنند.

سردمداران امریکا از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا محمدجواد عقلمند در سلسله نشست های تخصصی تبیین و بازخوانی حقوق ضدبشر آمریکایی در تبریز، افزود: اغلب جنایات آمریکا در داخل این کشور و کشورهای مختلف جهان به بهانه حمایت از حقوق بشر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: حقوق بشر بدون توجه به نوع رنگ، نژاد، جنس و مذهب و دین تمامی انسان های روی کره خاکی را در بر می گیرد و همه کشورها موظف به رعایت مفاد آن که در اعلامیه حقوق بشر مصوب سازمان ملل آمده است، می باشند.

عقلمند با بیان اینکه طی دهه های اخیر آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان و حتی داخل کشور خود بوده است، یادآوری کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده این کشور بیشترین موارد نقض و سوء استفاده از موضوع حقوق بشر را به ثبت رسانده است و استفاده های ابزاری واشنگتن از این مساله برای اذهان عمومی جهان مبرهن است.

وی ادامه داد: این در حالی است که دولتمردان آمریکایی با کمال وقاحت و پررویی به خود اجازه بحث و اظهار نظر درباره حقوق بشر را می دهند و با تعاریف خاص خود در پی القای همین تعاریف به جهانیان هستند.

عقلمند، مسایلی چون زندان گوانتانامو، آتش زدن مرکز داوودی ها و جنایات بشری در افغانستان، یمن، عراق در سال های اخیر و ویتنام و ژاپن در دهه های گذشته را از جمله موارد نقض آشکار حقوق بشر توسط ایالات متحده برشمرد.

وی تبیین و تشریح نحوه استفاده ابزاری از حقوق بشر توسط آمریکا را لازمه آگاه سازی پیرامون این موضوع دانست و بر انتشار اخبار و گزارش های میدانی و علمی توسط رسانه ها در این زمینه تاکید کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه شرایط کنونی سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان ایجاب می کند حقوق ضد بشری آمریکایی برای اذهان عمومی بازخوانی و تشریح شود، گفت: این شورا در راستای عمل به رسالت آگاه سازی و بصیرت افزایی خود سلسله نشست های تخصصی را برگزار می کند.

حجت الاسلام رسول برگی جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی را بسیار وسیع و بی مانند در تاریخ خواند و افزود: طی ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی این جنایتکار با انواع توطئه ها و دسیسه های به طور مستقیم و غیرمستقیم علیه ملت ایران وارد کارزار شده است.

وی با بیان اینکه ۶ تا ۱۲ تیر ماه از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این دوره زمانی طی سال های متمادی پس از انقلاب اسلامی، دولت آمریکا علیه ایران اسلامی مرتکب انواع حملات، ترورها و توطئه ها شده است که هر کدام می تواند بخش از تاریخ کشور را دربر گرفته و در مجامع علمی و دانشگاهی مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام برگی با اشاره به واقعه ۶ تیر ماه سال ۱۳۶۰ و سوء قصد نافرجام به رهبر انقلاب، ادامه داد: در امتداد همین حادثه، هفتم تیر سال ۱۳۶۰ بمب گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی را شاهدیم.

وی اضافه کرد: ۸ تیر سال ۱۳۶۰ ترور و به شهادت رساندن شهید محمد کچونی رئیس زندان اوین، یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ ترور و به شهادت رساندن آیت الله صدوقی(ره) نماینده امام (ره) و امام جمعه یزد، ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۶۷ شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن از جمله جنایات ایالات متحده است.

حجت الاسلام برگی تاکید کرد: در این برهه تاریخی لازم است افکار عمومی داخلی و بین المللی با جنایات آمریکا تحت پوشش حقوق بشر بیش از پیش آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.