معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از هزینه‌کرد ۵۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های گازرسانی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغ در بخش اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی و تقویت فشار گاز شهری از سوی شرکت گاز هزینه می‌شود.

۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های گازرسانی در مراغه هزینه می‌شود

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، حمید شکری روز شنبه به همراه مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در بازدید از پروژه های گاز شهرستان گفت: تقویت گاز شهری به طول ۱۲ کیلومتر، نصب ایستگاه ۱۲۰ هزار مترمکعب در ساعت و افزایش ظرفیت مصرف گاز شهرستان به ۲ برابر، پروژه گازرسانی به ۴۲ روستای شهرستان و پروژه گازرسانی محور صنعتی مراغه از پروژه هایی هستند که از سوی شرکت گاز شهرستان اجرا می شوند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای طرح‌های گازرسانی شهرستان ۲۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این میزان اعتبار برای عملیات گازرسانی به ۵۳ روستای شهرستان و همچنین پیمان حجمی توسعه شبکه و انشعابات و پیمان حجمی تعمیرات هزینه شده است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد خانوار بهره مند از  گاز در شهرستان ۷۷ هزار و ۶۸۷ بوده و درصد خانوار گازدار شهری ۱۰۰ درصد و خانوار گازدار روستایی ۹۲ است.
وی گفت: همچنین تعداد اشتراک کل شهرستان تا آخر ۹۸، ۹۶ هزار و ۵۳۹ اشتراک، تعداد انشعابات کل شهرستان تا آخر ۹۸، ۴۱ هزار و ۹۲۱ انشعاب و متراژ شبکه بهره برداری شده تا آخر سال گذشته یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۳۳۱ متر است.

ظرفیت فعلی ایستگاه CGS مراغه به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت فعلی ایستگاه تقلیل فشار گاز CGS مراغه از ۱۲۰ هزار مترمکعب در ساعت با نصب ایستگاه جدید به ۲ برابر افزایش پیدا می کند.
سیدرضا رهنمای توحیدی نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: پیمانکار پروژه مشخص شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی گفت: با بهره برداری از این پروژه حداقل تا ۲۵ سال آینده مشکلی نخواهیم داشت و مشکلات گاز صنایع شهرستان حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۶.۶۷ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند هستند، گفت: در مجموع ۹۹ درصد استان از گاز طبیعی بهره مند هستند و در حال حاضر در آستانه اتمام گازرسانی به روستاها قرار داریم.
توحیدی با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در شهرستان اجرا شده است، گفت: در حال حاضر کل انشعابات استان ۷۰۰ هزار انشعاب و همچنین تعداد اشتراک استان یک میلیون و ۶۲۳ هزار مورد مشترک است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.