مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۵ هزار تن سیب‌زمینی از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

۸۵هزار تن سیب‌زمینی در عجب‌شیر برداشت می‌شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا ، عزیز نوروزی در گفت و گو با افزود: بیشتر محصول برداشت شده از سوی کشاورزان به صورت تازه خوری به بازار های منطقه ارسال می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت خرید این محصول از کشاورزان در بازار از قرار کیلویی ۲ تا سه هزارتومان است، گفت: برداشت این محصول تا اواسط مرداد به پایان می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر گفت: عجب شیر قطب تولید سیب زمینی تابستانه در آذربایجان شرقی است و حدود ۱۲ رقم سیب زمینی با متوسط ۵۰ تا ۶۰تن در هر هکتار کشت می شود.

وی ارقام سیب زمینی کشت شده در شهرستان را نیمه زودرس یا زودرس عنوان کرد و گفت: کشت این ارقام با توجه به اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی در بهمن ماه و به صورت آبی آغاز می شود و آبیاری آن در اردیبشهت ماه شروع و در نیمه دوم تیرماه برداشت آغاز می شود و در واقع الگوی مناسب کشت در حوضه دریاچه ارومیه است.

نوروزی همچنین با اشاره به آغاز برداشت آلبالو در این شهرستان افزود: هم اکنون در بیش از ۱۰۷ هکتار از باغات این شهرستان آلبالو کشت شده و پیش بینی می شود ۵۰۰ تن محصول از این باغات برداشت شود.

از حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی عجب شیر حدود چهار هزار و۹۰۰ هکتار به اراضی باغی اختصاص دارد.

شهرستان عجب شیر با ۷۳۸ کیلومترمربع و حدود ۷۱ هزار نفر جمعیت در۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.