تیم فوتبال علم و ادب تبریز در فاصله شش هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته اول کشور، به عنوان اولین تیم سقوط کننده به دسته دوم لقب گرفت.

سقوط زود هنگام علم و ادب به لیگ دسته دوم

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایسنا، هفته بیست و هشتم لیگ دسته یک فوتبال کشور، جام آزادگان روز گذشته با برگزاری 8 بازی آغاز شد و تیم علم و ادب تبریز که  تنها نماینده فوتبال تبریز در این فصل از مسابقات است، با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آرمان گهر شد و با این نتیجه، سقوط این تبریز در فاصله شش هفته مانده به پایان مسابقات، به لیگ دسته دوم فوتبال کشور قطعی شد تا شهر تبریز نماینده ای در فصل آینده این مسابقات نداشته باشد و این تیم بعنوان اولین سقوط کننده به دسته دوم لقب بگیرد.

به گزارش ایسنا، تیم علم و ادب که از طریق واگذاری امتیاز تیم شهرداری تبریز در این فصل از مسابقات دسته اول کشور حاضر شده بود، از ابتدای این فصل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد و به دلیل وجود برخی اختلافات با شهرداری که مربوط به بحث واگذاری امتیاز این تیم بود، نتوانست آنطور که باید نتیجه لازم را کسب کند به طوریکه در 28 بازی انجام شده، تنها 2 برد و 4 مساوی کسب کرده و محتمل 22 شکست شده است و به عنوان اولین تیم سقوط کننده به دسته دوم معرفی شد.

گفتنی است؛ بعد از انحلال سازمان ورزش شهرداری و انصراف این سازمان از تیم داری حرفه ای، امتیاز تیم فوتبال شهرداری تبریز به باشگاه علم و ادب تبریز واگذار شد اما بر خلاف انتظارات این واگذاری برای فوتبال تبریز هیچ منفعتی نداشت و به دلیل مشکلات زیادی که در بحث واگذاری وجود داشت، تمام تمرکز تیم علم و ادب معطوف حواشی بود که نتیجه این حواشی چیزی جز سقوط تیم تبریزی به دسته دوم نبود.

بر اساس این گزارش، در سایر بازی‌ها، نود ارومیه موفق شد تیم گل‌ریحان البرز  را در خانه خود با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد.

رسول خطیبی نیز که هدایت تیم  آلومینیوم اراک را بر عهده دارد، با پیروزی  2 بر صفر مقابل قشقایی شیراز  گام بلندی را برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران برداشت.

در جدول‌ رده‌بندی و تا پایان هفته بیست‌وهشتم، مس رفسنجان با 57 امتیاز همچنان صدرنشین است و تیم‌های آلومینیوم اراک و مس کرمان به ترتیب با 51 و 50 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.