رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اگر سیستم دولتی کاملا منسجم پای کار کشور نبود، با همه تحریم‌ها آمار فوتی‌ها چندین برابر بود.

اگر سیستم دولتی کاملا منسجم پای کار کشور نبود، آمار فوتی‌ها چندین برابر بود

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نوزدهم تیر ماه در جشنواره شهید مطهری و تجلیل از فرایندهای نمونه کشوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: از تمامی کسانی که در سنگر مبارزه با کرونا جان باختند و در بین ما نیستند و در مسیر سعادت جامعه بشری تلاش می‌کنند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و در راه مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند، قدردانی‌ می‌کنم.

وی از تلاش‌های معاونت آموزشی برای بهبود آموزش قدردانی کرد و با اشاره به وجه تسمیه جشنواره شهید مطهری، گفت: با نگاهی به زندگی این شهید بزرگوار متوجه می‌شویم که او انسانی بود که بسیاری از مسایل زندگی را درست فهمیده و کم توقع بود.

وی بیان کرد: کرامت با تعظیم دیگران اتفاق نمی‌افتد، بلکه با دانایی، توانایی و توقع کم، محقق می‌شود.

 صومی با بیان اینکه دانشگاه مکانی برای تربیت بهترین سرمایه‌های پویای جامعه است، اظهار کرد: دانشجویان نیازمند تربیت درست برای کارآمدی در جامعه هستند.

وی، جشنواره شهید مطهری را روز اندیشیدن و احترام به استاد و دانشجو عنوان کرد و افزود: همواره بر قانونمندسازی تاکید داریم و معتقدیم آموزش باید جایی باشد که در آنجا دوستی، صداقت و انسانیت وجود داشته باشد. اساتید رفتارهای قانونمند را تبلیغ کنند. وی تاکید کرد: اول باید خودمان به قانون عمل کرده و سپس دیگران را هم به آن تشویق کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ حرمت علم، دانشجو و استاد و رعایت تعادل بین آن‌ها تاکید کرد.

وی اظهار کرد: تا رسیدن به اخلاق حرفه‌ای فاصله زیادی داریم، بنا نیست دانشگاه پا به پای به مخاطره افتادن اخلاق در جامعه سقوط کند، باید اخلاقی‌تر عمل کرده و جامعه را به سمت اخلاقی‌تر شدن پیش برد.

صومی در ادامه با بیان اینکه مجازی سازی دانشکده‌ها از دو سال قبل مطرح شده است، اظهار کرد: حتما باید این مسیر را طی کرده و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری و تولید محتوا در حد و شان دانشگاه را مد نظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: توانمندسازی افراد برای تولید محتوا رویکرد جدیدی بوده و باید آن را پیش ببرم.

وی در ادامه با اشاره به ۱۰ مهارت کلیدی مورد تاکید مجمع جهانی اقتصاد برای سال ۲۰۲۰ برای موفقیت، گفت: باید ببینیم دانش جویانمان را تا چه حد با این مهارت‌ها تربیت کرده‌ایم، به عنوان مثال حل مسائل پیچیده یکی از این مهارت‌ها است و پیچدگی کرونا نشان داد که چه کسانی توانایی تحلیل و توانایی حل مسایل پیچیده را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تفکر نقادانه را از دیگر ویژگی‌های یک انسان موفق عنوان کرد و متذکر شد: تفکر نقادانه یعنی به حساب خود برسید، قبل از اینکه به حساب شما رسیدگی شود و ببینید آیا صلاحیت جایگاه کنونی را دارد یا نه؟

وی بر ضرورت داشتن خلاقیت در بین اعضای هیات علمی در حوزه‌های مختلف و یاد دادن و مسیر خلاقیت به دانش جویان تاکید کرد.

وی با اشاره به مهارت مدیریت انسان پیچیده با توقعات متعدد، اظهار کرد: این ویژگی به هماهنگی و سازگاری اجتماعی که در کرونا هم مطرح است، اشاره دارد، در بحث کرونا نیز ناسازگارها بیشتر با حواشی ناشی از آن درگیر هستند.

صومی در خاتمه با بیان اینکه با توجه به برگزاری جلساتی در نیمه دوم دی ماه و تاکید به روسای بیمارستان‌ها برای تهیه ماسک و لوازم حفاظت فردی، در روزهای اول مشکل کمبود ماسک نداشتیم، اظهار کرد: هیچ فردی به دلیل نبود ماسک و لوازم حفاطت فردی متضرر نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.