مدیرکل انتقال خون البرز از بهبودیافتگان کووید -۱۹ در این استان خواست برای کمک به درمان مبتلایان به این بیماری، پلاسما اهدا کنند.

بهبود یافتگان کووید- ۱۹ در البرز پلاسما اهدا کنند

عصرآزادی آنلاین، میرمحمدعلی حسینی گفت از بهبود یافتگان کرونانی که ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد پلاسما دریافت می شود و این پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی استفاده خواهدشد.

وی اضافه کرد: به همین منظور انتقال خون استان البرز تمام روزهای هفته، حتی جمعه از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر آماده دریافت پلاسما از بهبود یافتگان و اهدا کنندگان خون است.

حسینی افزود: داشتن سلامت کامل، میانگین سنی بین ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلو گرم از شرایط بهبود یافتگان کرونا است که قرار است پلاسمای خود را اهداء کنند و البته شرط مهم دیگر این است که ۲۸ روز از زمان ترخیص آنها از بهبودی آنها سپری شده است.

وی یادآورشد که با برقراری تماس با بهبودیافتگان کووید ۱۹ که قرار است اهدای پلاسما انجام دهند مشاوره لازم انجام  می شود.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: در طرح پلاسما درمانی، تمام آزمایشات روی نمونه خون های دریافتی انجام شده و بر اساس مشخص کردن گروه های خونی و کنترل سلامت، جمع آوری پلاسمای اهداکنندگان صورت می گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت:  انتظار داریم بهبود یافتگان کرونا با اهدای پلاسما در این طرح خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.