معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از افتتاح ۹ طرح در حوزه گردشگری و میراث در این شهرستان تا پایان سالجاری خبر داد.

فرماندار مراغه: ۹ طرح در حوزه گردشگری افتتاح می‌شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا سید علی موسوی حسینی در دیدار با رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه در جریان آخرین اقدامات این اداره قرار گرفت و گفت: مراغه یکی از شهرستان های تاریخی و تاثیرگذار کشور است و ضروری است در راستای شناساندن و معرفی آن در حوزه گردشگری و میراث اقداماتی را انجام دهیم.
وی افزود: در حال حاضر ۱۶ اقامتگاه‌ بوم‌ گردی با هدف تقویت زیرساخت‌ های اقامتی و پذیرایی و ایجاد اشتغالزایی در روستاها ایجاد شده است.
وی گفت: در حال حاضر ۱۴ آژانس مسافرتی مجوزدار در شهرستان فعالیت می کنند که متاسفانه شیوع بیماری کرونا ویروس فعالیت آن ها را تحت‌الشعاع قرار داده است.
موسوی حسینی افزود: همچنین در حوزه صنایع دستی در شهرستان یکهزار و ۵۵۰ نفر آموزش دیدند و هم اکنون ۱۰ کارگاه فعال و ۳ آموزشگاه فعال در شهرستان فعالیت می کنند.
وی تشکیل تعاونی از سوی بانوان برای فعالیت جدی در حوزه صنایع دستی را ضروری عنوان کرد و گفت: از تشکیل تعاونی و فعالیت بانوان در این حوزه حمایت می شود و می توان از ظرفیت های بانوان جهت شکوفایی و شناساندن صنایع دستی شهرستان استفاده کرد.
وی به حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: یکصد پروژه سرمایه گذاری درخواست شده است که عمدتا مشکل تسهیلات و تغییر کاربری دارند و از این تعداد ۱۶ مورد پای کار هستند که قسمتی از این پروژه ها در حال اتمام و بهره برداری است.
شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.