سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری شهرک هرزند عتیق در این شهرستان خبر داد.

پایاب سد شهید کلانتری در مرند به بهره‌برداری رسید

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایسنا، علی صیادی در مراسم افتتاح و ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد خاکی شهید کلانتری در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: طرح ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری و لوله کشی حدود یک کیلومتر با هزینه یک میلیارد ریال توسط بهره برداران و با کمک دهیار، اعضای شورای اسلامی و بهره برداران روستای بهرام انجام شده و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی گفت: تخصیص اعتبارات عمرانی از منابع مختلف به طرح‌‎های آب و خاک و امور فنی مهندسی از مهم‌ترین نیازهای کشاورزان شهرستان است که می‌تواند موجب افزایش بهره وری آب و بهبود راندمان تولید محصولات کشاورزی شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش شدید منابع آب کشاورزی، این طرح با پمپاژ و انتقال آب سد خاکی شهید کلانتری به اراضی کشاورزی روستای بهرام را نیز تامین خواهد کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی در روستاهای بهرام، عریان تپه و هرزند عتیق اظهار کرد: امروز طرح ساماندهی بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری و لوله کشی حدود یک کیلومتر با هزینه یک میلیارد ریال توسط بهره برداران و کمک دهیاری و شورای اسلامی روستای بهرام افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، داود گرشاسبی افزود: تجهیز سیستم اتاقک پمپاژ سد شهید کلانتری مرند نیز قبلا با اعتبار پنج میلیارد ریالی توسط جهاد کشاورزی انجام شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.