معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به تعطیلی اماکن ورزشی مراغه در روزهای کرونایی، جامعه ورزش مراغه نیازمند حمایت است.

جامعه ورزشی مراغه در روزهای کرونایی حمایت شود

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی حسینی در دیدار با رییس و کارکنان اداره ورزش و جوانان مراغه اظهار داشت: در روزهای کرونایی با توجه به محدودیت های اعمال شده در بخش ورزش همگانی می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت هایی انجام داد.
وی با اشاره به حضور چهره علمی ورزشی در راس امور ورزش شهرستان گفت: مراغه با پتانسیل ها و سابقه درخشان ورزشی در سال های نه چندان دور، توانایی برگزاری مسابقات بین المللی را دارد.
موسوی حسینی گفت: توسعه ورزش و حفظ جایگاه آن باید در اولویت های جامعه ورزش و دستگاه متولی شهرستان قرار گیرد.
وی به حوزه جوانان و ظرفیت های آن ها به خصوص در سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: نیاز اصلی جامعه امروزی جوانان است و باید از پتانسیل ها و توانایی های آن ها نهایت استفاده را کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این دیدار گفت: کسب رتبه نخست در آذربایجان شرقی در بین ادارات شهرستان ها از جمله مهمترین دستاوردهای این اداره در سال ۹۷ است.
مهدی نوایی گفت: امیدواریم در ارزیابی سال ۹۸ که بزودی اعلام خواهد شد، همچنان در رتبه نخست استان قرار گیریم.
وی افزود: جمعیت ورزشی شهرستان در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار نفر است که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های اساسی شاهد ساماندهی و افزایش آمار باشیم.
وی گفت: ورزشکاران شهرستان در سال گذشته ۳۱۷ مدال در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کردند که موفقیت بزرگی برای ورزش شهرستان بود.
نوایی به افتتاح های انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرانه ورزشی شهرستان در سال گذشته با افتتاح خانه شطرنج مهدویه و کارتینگ حمیدی به ۶۹ سانتی مترمربع افزایش یافت.
وی گفت: ۲۷ سانتی مترمربع فضای روباز و ۴۲ سانتی مترمربع فضای سرپوشیده شهرستان است که برای افزایش سرانه در سالجاری برنامه های مختلفی را در نظر داریم.
وی گفت: برای بهره برداری از ۲ پروژه شطرنج مهدویه و کارتینگ حمیدی در سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.
رییس ورزش مراغه به ظرفیت های بالای بخش خصوصی در ورزش شهرستان اشاره کرد و گفت: ۶۵ باشگاه خصوصی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۶ باشگاه ویژه بانوان است.
نوایی گفت: سالن ورزشی روستای مغانجیق با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه های ناتمام بوده و همچنین کمپ سهند و خوابگاه ورزشی شهرستان نیازمند بازسازی است.
وی به اقدامات جامعه ورزش مراغه در روزهایی کرونایی اشاره کرد و گفت: رزمایش کمک مومنانه قرارگاه جهادی شهید ورزشکار علی کنعانی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، حضور در ورودی و خروجی شهرستان جهت کنترل ورود و خروج، شرکت در برنامه های ضدعفونی و تهیه و توزیع غذای گرم از جمله اقدامات این اداره در روزهای کرونای است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.