مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: عملکرد استان در مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیارعالی بوده و جزو برترین‌های کشور در مبارزه و مهار این بیماری هستیم.

عملکرد خوب آذربایجان‌شرقی در مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزاش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا امیر حسین‌ بهداد در جمع مسئولان شهرستان اهر، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان به مراتب خطرناکتر از ویروس جدید کرونا است که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نمونه‌ای از آن بوده و مرگ و میر بالای ۶۵ درصد را دارد.

وی گفت: خوشبختانه آذربایجان شرقی در مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به عنوان الگوی موفق در مقابله با این بیماری در بین سایر استان‌های کشور شناخته شده است.

وی با اشاره به تعطیلی برخی مراکز و ادارات دولتی در اثر شیوع بیماری کرونا ویروس، بیان کرد: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با وجود حساسیت کاری خود تعطیل نبوده و به وظایف خود در قبال مسئولیت کاری خود ادامه می‌دهد.

بهداد در خصوص کنترل بیماری تب برفکی در استان نیز گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها و ایجاد مشکلات در تهیه واکسن این بیماری، اما توانستیم با کمترین داشته خود در مقابله با آن موفق عمل کنیم.

وی در پایان از تامین واکسن بیماری آبالانسا، بیماری شایع در جمعیت گوسفندی خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.