مدیرکل اداره ارتباطات و فن آوری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۸۶ روستای این استان دارای خودپرداز پست بانک است، گفت: ۸۰ درصد این خودپردازها در هفت سال گذشته راه اندازی شده است.

۸۰ درصد خودپردازهای پست بانک در روستاهای آذربایجان شرقی در هفت سال گذشته راه اندازی شد

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فرزاد در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: این ATM ها از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) راه اندازی شده است.

وی افزود: نصب این خودپردازها بر اساس برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت ها و ارتباطات در نقاط روستایی و کم برخوردار و به منظور ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت در این مناطق انجام شده است.

فرزاد همچنین با اشاره به اینکه به تازگی طرح هایی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور ریاست جمهوری برای اتصال روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ها یکهزار و ۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در آذربایجان شرقی، به تشریح اقدامات انجام یافته و برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در راستای رونق بخشیدن به این بخش در استان پرداخت و افزود: در همین راستا تفاهم نامه ای دو جانبه بین اداره کل ICT استان و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است.

مدیر کل ICT آذربایجان شرقی با بیان اینکه سهم این استان از اقتصاد دیجیتال کشور ۶.۵ درصد است، اظهار کرد: تلاش می کنیم با اقدامات انجام شده در کارگروه اقتصاد دیجیتال استان، سهم اقتصاد دیجیتال استان را افرایش دهیم.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور در تبریز افزود: این مرکز داده با تکیه بر دانش فنی بومی و اعتماد بر استعدادهای داخلی کشور و استفاده از پیمانکاران بومی ساخته شده است.

نماینده ارشد وزیر ارتباطات در آذربایجان شرقی، با بیان مشخصات این مرکز داده اظهار کرد: این مرکز در مکانی به مساحت سه هزار مترمربع در سه طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶هزار سرور مجازی به بهره برداری ‌رسیده است.

فرزاد همچنین از راه اندازی پارک سایبری توسط بخش خصوصی در تبریز خبر داد و افزود: مجوز ایجاد این پارک اخذ شده است و به زودی افتتاح می شود.

وی همچنین گفت: تا پایان سال جاری تمام روستاهای آذربایجان شرقی زیر پوشش اینترنت قرار می گیرند و با توسعه اینترنت شهری و روستایی به دنبال توسعه کسب و کارهای اینترنتی در استان هستیم.

مدیرکل اداره ارتباطات و فن آوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۵۴ درصد مدارس روستایی استان در قالب طرح هوشمندسازی مدارس به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.