رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: تحقق کامل امنیت غذایی در جامعه نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است.

تحقق امنیت غذایی در آذربایجان‌شرقی نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین صومی در جلسه کمیته استانی صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی، با تاکید بر اهمیت برگزاری منظم و مستمر جلسات این کمیته، افزود: جلسات کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی طبق تفاهم نامه فیمابین دادستانی و دستگاه های مرتبط با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع دفاع از حقوق مردم در سلامتی و امنیت غذایی، اظهار داشت: سلامت مردم مقوله ای است که نیاز به هماهنگی های بین بخشی دستگاه های ذیربط را می طلبد و حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی نیز در پیشبرد اهداف این کمیته موثر خواهد بود.

صومی ادامه داد: کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی طبق تفاهم نامه چندجانبه دادستانی کل کشور و دستگاه های مختلف مرتبط با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی استان ها به منظور رفع نواقص اجرایی و رعایت قوانین، مقررات، ضوابط و استانداردهای تعریف شده برای تحقق اهداف سلامت تشکیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد مشکلات سلامت و امنیت غذایی استان با مطرح شدن در کمیته یاد شده و با استفاده از اهرم اجرایی دادستانی و با حکم قضایی برای دفاع از حقوق عامه مردم حل شوند.

پیش از این مدیر پروژه امنیت غذایی آذربایجان‌شرقی با اعلام خبر الحاق شهرستان‌های هوراند و مرند به طرح امنیت غذایی گفته بود: این طرح در ۱۳ شهرستان استان در حال اجراست.

ایرج اسکندری افزود: از اجرای این طرح در هشترود چهار سال سپری شده و در این مدت موفقیت‌های بسیار خوبی در ایجاد تنوع در ارقام گندم، جو، نخود، حبوبات و محصولات علوفه‌ای به دست آمده است.
وی گفت: در طرح امنیت غذایی هشترود بیش از ۲۶ لاین رقم گندم، ۳۶ لاین نخود و هشت لاین جو کشت می شود.
اسکندری هدف از اجرای طرح امنیت غذایی را تنوع بخشی به محصولات دیم، تناوب و حفظ سلامت و رطوبت خاک و توسعه کشاورزی حفاظتی عنوان و اضافه کرد: تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح امنیت غذایی است که در این روش شخم زدن زمین حذف، مواد عالی خاک و تنوع گیاهی بیشتر، خاک‌ورزی کم و بستر انتقال طرح در مناطق کشاورزی حفاظتی می شود.
مدیر پروژه امنیت غذایی استان با اشاره به اینکه باید از این فرصت و ظرفیت در جهت آموزش کارشناسان و کشاورزان و معرفی بذرهای مناسب به کشاورزان بهره گرفت، اظهار داشت: اجرای طرح امنیت غذایی یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.