معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه اقدامات زیربنایی را نیاز حوزه کشاورزی شهرستان دانست و گفت: مراغه یکی از قطب‌های کشاورزی است و فرآوری محصولات کشاورزی می‌تواند به رونق این بخش و افزایش درآمد کشاورزان کمک کند.

فرماندار: حوزه کشاورزی مراغه نیازمند اقدامات زیربنایی است

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، سید علی موسوی حسینی در دیدار با رییس جهاد کشاورزی مراغه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب در این بخش، موجب عدم خروج محصولات کشاورزی به صورت خام از شهرستان می شود و این موضوع می توانند هم باعث رونق اشتغالزایی و هم بهبود وضعیت اقتصاد شهرستان شود.
وی گفت: در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند سیب و خشکبار رتبه های نخست در سطح استان و کشور را داریم و باید از این پتانسیل و ظرفیت نهایت استفاده را کنیم.

معاون مدیرکل و رییس جهاد کشاورزی شهرستان مراغه نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته شهرستان مراغه با معرفی ۱۲ تولید کننده نمونه استانی در بخش کشاورزی، رتبه نخست را در سطح استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داد.
اسماعیل کریمی اصل گفت: تولید سالانه ۱۴۰ رقم سیب تابستانه و پاییزه در این شهرستان مراغه را به قطب تولید سیب در کشور تبدیل کرده است.
وی افزود: توسعه کشت گل محمدی، زعفران، گیاهان دارویی، ایجاد شهرک شیلات و توسعه گلخانه ها از جمله برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان است.
حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.