مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی،‌ از نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه شنبه به استان خبر داد.

نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از فردا

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایسنا، افشین ابراهیمی اظهار کرد: ‌نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه شنبه 31 تیر ماه وارد استان شده و تا روز جمعه پنجم مرداد، تمامی نواحی استان به‌ویژه نواحی شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری، اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

وی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید و احتمال رخداد گرد و خاک، گفت: احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه‌های درختان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، ابراهیمی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته میانه با 40 درجه سانتی گراد گرم‌ترین و ورزقان با 15 درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان به ثبت رسیده و دمای تبریز در 24 ساعت گذشته در گرم‌ترین 38 درجه و در خنک‌ترین 26 درجه سانتی گراد ثبت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.