رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر منوط به قرار گرفتن در پروتکل‌های درمانی معاونت درمان است و پس از آن، سازمان‌های بیمه‌گر و شورای عالی بیمه سلامت در مورد پوشش بیمه‌ای آن تصمیم می‌گیرند.

قرار گرفتن در پروتکل درمانی، شرط پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، سید سجاد رضوی عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت درباره پوشش بیمه‌ای داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر که به تازگی وارد فهرست دارویی کشور شده‌اند، افزود: این داروها بیمارستانی بوده و برای بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می‌شوند. در حال حاضر این داروها برای ادامه آزمایش‌های بالینی در فهرست دارویی کشور قرار گرفته‌اند و تا وقتی که وارد پروتکل‌های درمانی نشده‌اند، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای داروها در کشورهای مختلف به شکل‌های گوناگونی انجام می‌شود. در ایران ابتدا دارو در فهرست دارویی قرار می‌گیرد و سپس برای پوشش بیمه‌ای باید در پروتکل‌های درمانی قرار بگیرد. یعنی نحوه مصرف دارو باید توسط معاونت درمان مشخص شده و سپس هزینه اثربخشی دارو توسط بیمه‌ها ارزیابی می‌شود.

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اظهار کرد: این دو دارو برای بیماران کرونایی است و وضعیت بیماران نیز در شرایط خاصی قرار دارد. بنابراین اگر معاونت درمان این داروها را در پروتکل‌های درمانی قرار بدهد، بیمه‌ها نیز همکاری کرده و داروها را تحت پوشش قرار خواهند داد. ولی در حال حاضر این داروها در پروتکل‌های درمانی کشور قرار ندارند و فعلا برای آزمایش‌های بالینی و آن هم فقط برای بیماران بستری استفاده می‌شوند.

به تازگی دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در فهرست دارویی کشور قرار گرفته‌اند.

محمد رضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو روز گذشته (دوشنبه) درباره این دو دارو گفته بود: داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در بیمارستان‌های دارای بخش‌های بستری بیماران کرونا توزیع شده و در تامین این داروها برای بیماران مشکلی نداریم. مراحل تولید این داروها از چند ماه پیش در کشور شروع شده بود و از هفته گذشته توزیع این داروها در بیمارستان‌های دانشگاهی آغاز شده و اکنون قرار نیست این داروها در خارج از بیمارستان و داروخانه‌ها توزیع شود.

وی بیان کرد: البته رمدسیویر هنوز در فهرست پوشش بیمه‌ای قرار نگرفته و امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد، زیرا در دراز مدت هزینه سنگینی به دوش نظام سلامت تحمیل می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.