امام جمعه عجب شیر از اجرای برنامه های گرامی داشت عید غدیر خم در این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت دریافت مجوز برپایی برنامه های غدیر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در پنج نقطه شهر و روستاهای تابعه شهرستان، در فضای باز و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های غدیر را اجرا خواهیم کرد.

برنامه های گرامی داشت عید غدیر در عجب شیر برگزار می شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمود شربیانی در جلسه هماهنگی ستاد غدیر با حضور اعضای کمیته دوازدهگانه ستاد غدیر گفت: بنا به دستور پیامبر (ص) در روز غدیر پیام غدیر تا قیامت ادامه خواهد داشت و ما وظیفه داریم پیام غدیر را به نسل کنونی به ویژه جوانان برسانیم.

وی اظهار کرد: علت سرمایه گذاری و پر رونق جلوه دادن غدیر به خاطر آیه ابلاغ رسالت و توصیه حضرات معصومین(ع) است.

وی افزود: ولایت رکن شیعه است در این زمان که شبهات بیشتری برای مساله ولایت طرح می شود در بستر ایام غدیر باید روشنگری های لازم انجام شود.

حجت الاسلام شربیانی گفت: در شرایط کنونی و وضعیت موجود و کرونایی کشور باید سعی شود برنامه های جایگزین را نسبت به سال های گذشته داشته باشیم تا مبادا این قضیه امسال به فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید به اهمیت احسان به نیازمندان در روز غدیر گفت: فضیلت احسان در این روز و کمک به نیازمندان و محرومان جامعه از اجر بیشتری برخوردار است و ستاد غدیر شهرستان مثل سال های گذشته با تهیه بسته های معیشتی به تأسی از امیر مومنان دست نیازمندان را خواهد گرفت.

امام جمعه عجب شیر به برخی برنامه های غدیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برنامه های غدیر شهرستان با محوریت تبیین جایگاه ولایت و آشنایی مسئولان با سیستم مدیریتی جامعه اسلامی از نگاه امام علی (ع)، برگزاری مسابقات خطیه غدیر، روانشناسی و امور تربیتی خانواده در کلام حضرت امیر (ع) و نقاشی با موضوع غدیر برای نوجوانان پیش بینی شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عجب شیر نیز گفت: اگر شیعه حقیقت غدیر را درست تبیین کند، خود مسئله غدیر می تواند وحدت‌ آفرین باشد و باعث اتصال یک نحله‌ دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی و در نهایت مسلمان شدن مردم جهان شود و به این منظور اسلام عالی ‌ترین مسئله در باب تشکیل جامعه ی اسلامی و نظام اسلامی را در مسئله‌ غدیر متجلی کرده است.

حجت الاسلام علی رشیدی با بیان اینکه یکی از جنبه‌ های مهم غدیر، توجه دادن به مسئله امامت است؛ خاطرنشان کرد: امامت یعنی پیشوائی انسانها، پیشوائی جامعه در امر دین و دنیا؛ این یکی از مسائل اصلی در طول تاریخ طولانی بشر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.