پروژه عتیق تبریز بستری برای گردشگری و رونق اقتصادی

عصر آزادی آنلاین ،تبریز پروژه ی عهد عتیق تبریز، با توجه به نزدیکی به بافت تاریخی پروژهای بزرگ و حائز اهمیت است که افتتاح آن موجب فراهم سازی بستری قابل توجه در صنعت گردشگری و رونق اقتصادی و اشتغال زایی تبریز خواهد داشت.

 به گزارش عصر آزادی آنلاین،حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی شش پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری تبریز با بیان این‌که پروژه‌ی عتیق  به عنوان یک پروژه تجاری، خدماتی و تفریحی و  قرار گرفتن در مرکز شهر  پروژه بزرگی است که متاسفانه مدتی نیز دچار رکود شد، ولی طی سه سال اخیر انجام اقدامات عملیاتی آن مجددا آغاز شده است.

 وی با اشاره به رویکرد و نگرش جدید نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری نزدیک و ارتباط تنگاتنگ با شورا و مسئولان شهری از جمله شهرداری، یکی از رویکردهای جدید نمایندگان است، چرا که در حوزه‌ی مسکن طرح‌های زیادی وجود دارد و با ارتباط تنگاتنگ می‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

پروژه عتیق تبریز” بازآفرینی موفق بافت شهری در ایران است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید گفت: پروژه عتیق ۱ و ۲ جزو پروژه‌های موفق بازآفرینی بافت شهری در ایران است که همزمان هم بحث نوسازی بافت و هم روش‌های نوین بازسازی در دنیا اتفاق می‌افتد.

فریدون بابایی اقدم اظهار کرد: با توجه به احساس رضایت ساکنان پروژه مسکونی ۲۰۰ واحدی عتیق، با تفکری متفاوت می‌توانستیم در بحث غالبیت کاربری‌های مسکونی وقت زیادی بگذاریم و نتایج بهتری کسب کنیم، چرا که این پروژه مسکونی جزو موفق‌ترین پروژه‌های مسکن سازی است.

وی تأکید کرد: پروژه عتیق در نوع خود، پروژه‌ای موفق در حوزه مداخله در بافت فرسوده است و طبق گزارش ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح پروژه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تامین منابع مالی نیز مشکلی نداریم و در کنار این پروژه مجموعه توسعه و عمران در پروژه‌های دیگر بازآفرینی شهری همچون چوخورلار و تملک و احداث آن فعال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.