120 بیمار در انتظار دستگاه ونتیلاتور با مرگ دست و پنجه می کنند

شمار جان باختگان کرونا در آذربایجان شرقی به 980 نفر رسید

 به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  در یک گفتگوی خبری از وخامت حال 120 نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی که در انتظار دستگاه ونتیلاتور هستند خبر داد و اظهار کرد: با بهترین خدمات و امکاناتی که برای بیماران زیر دستگاه ونتیلاتور انجام می دهیم؛ شانس زنده ماندن این افراد ۵۰ درصد است.

محمد حسین صومی  همچنین تشریح کرد در حال حاضر 830 نفر در بیمارستان های استان  بستری هستند و  روزانه نیز  ۱۵۰ مبتلای جدید  در بیمارستان ها بستری می شوند و افزایش موارد بستری توان کادر درمانی و پرستاران را گرفته است.

وی اذعان داشت: تاکنون ۲۴  هزار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد تا امروز ۹۸۰ نفر از مبتلایان فوت کرده و  روزانه ۱۲ فوتی در استان داریم و ۸۰ درصد تخت های بیمارستانی استان پر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه کرونا خطرناک تر از چیزی است که تصور می کنیم، خاطرنشان کرد: که اگر مردم رعایت نکنند، احتمال اشباع آن نیز می رود.

فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان امام رضا تبریز نیز  با بیان اینکه ویروس کرونا وقتی وارد بدن می شود همه جای بدن به خصوص ریه ها را درگیر می کند، افزود: این امر در بیشتر موارد منجر به مرگ بیمار هم می شود.

دکتر صادقی ادامه داد: این ویروس هم اکنون وارد مرحله جدید و هجومی شده است و سن و سال هم برایش مهم نیست و هم اکنون بیمار ۲۰ تا ۳۰ ساله بدون زمینه بستری شده داریم.

وی با بیان اینکه اگر هنوز بیماری را شوخی گرفته ایم پیام کادر درمان و پرستاران را جدی بگیریم، افزود: مردم اگر رعایت نکنند سرنوشت شان  بسته به دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.