کاهش ۱۶درصدی بیمه شدگان کشاورزی در آذربایجان شرقی

 به گزارش عصر آزادی آنلاین مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه مشترک کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و سایر مخاطرات بخش کشاورزی و ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان، از کاهش ۱۶ درصدی تعداد بیمه شدگان کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

علی تبریزی در این نشست با اشاره به تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۵ بیمه نامه در صندوق بیمه محصولات کشاورزی  در سال زراعی گذشته  از کاهش آن به تعداد ۶۸ هزار بیمه نامه سخن گفت و  تشریح کرد: در سال زراعی گذشته، ۲۳۰ هزار راس در بخش دام، ۲۸ میلیون قطعه در بخش طیور، ۴۰ هزار و ۱۸۹ هکتار بخش باغی و ۱۴۲ هزار و ۹۷۱ هکتار در بخش زراعی استان بیمه شده است اما  امسال، سهم بیمه برای بخش دام ۲۱۲ هزار راس، برای بخش طیور ۲۴ میلیون قطعه، برای بخش باغی ۲۴ هزار هکتار و بخش زراعی نیز  ۸۸ هزار هکتار بوده است.

تبریزی همچنین از عدم بیمه در بخش آبزیان در سال جاری نیز خبر داد و اظهار کرد در سال گذشته نیز اندکی از بخش آبزیان استان  این امر در حال پیگیری است تا این مشکل زودی حل شود.

وی در خصوص غرامت پرداخت شده نسبت به حق بیمه سهم بیمه گذار اظهار کرد: در مجموع، صندوق بیمه بانک کشاورزی سه برابر دریافت حق بیمه، غرامت پرداخت کرده است و مبلغ ۳۷ میلیارد ریال به بخش دام، ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بخش طیور، ۴۹۶ میلیارد ریال به بخش باغی و ۶۳ میلیارد ریال نیز به بخش زراعی و در مجموع ۶۰۴ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

تبریزی  افزود: غرامت سال 97-98  به طور کامل پرداخت شده است  و برنامه صندوق بیمه این است که تا اتمام سال زراعی جاری، تمامی خسارت‌های کشاورزان در سال ۹۸ نیز پرداخت شود و در خصوص علت تاخیرآن اظهار داشت؛ غرامت بیمه در بخش دام و طیور با فاصله کم از زمان خسارت پرداخت می‌شود اما پرداخت غرامت محصولات باغی و زراعی نیازمند زمان و بررسی کامل هستند.

وی در خصوص تعداد خسارت‌های تایید شده و دارای مجوز بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری، اظهار کرد: یک مورد خسارت در بخش تنه درختان، ۲۹۷ مورد خسارت در باغی و ۱۴۴ مورد خسارت نیز در بخش زراعی استان ثبت شده که در مجموع مبلغ ۴۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: در بخش محصولات باغی، باران‌های بی موقع، سرما و یخبندان بیشترین میزان خسارت و در بخش زراعی نیز باد گرم و خشکسالی بیشترین خسارت را به کشاورزان تحمیل کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.