شمار قربان از مرز 16 هزار نفر گذشت و نزدیک به 4 هزار نفر در ایران در شرایط وخیم این بیماری با مرگ دست وپنجه می زنند

رکورد ارابه مرگ کرونا با 235 قربانی در یک روز گذشته

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت با اظهار تاسف نسبت به از دست دادن 235 مبتلا به کرونا در یک روز گذشته شمار جان باختگان ناشی از  این بیماری به 16 هزار و  147 نفر اعلام نمود.

دکتر لاری همچنین  از افزایش مجموع بیماران کووید۱۹ را تا به امروز با خبر دادن از شناسایی 2 هزار و  667 بیمار جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور، 296 هزار و 273 نفر خبر داد.

وی  افزود: 3902  نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند اما خوشبختانه تاکنون 257  هزار و 19 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری  با اشاره به تعداد 2 میلیون و 254 هزار و 380 هزار و 122آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شده  در کشور اذعان داشت همچنان شاهد افزایش موارد ابتلا و فوتی در کشور هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت تشریح کرد؛ :استان‌های آذربایجان‌شرقی، تهران ، مازندران، فارس، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی،  خراسان شمالی، البرز، لرستان، گلستان، کرمان، و ایلام و هرمزگان  در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی از  هشدار دهنده بودن وضعیت استان‌های  آذربایججان غربی،  زنجان، بوشهر، قزوین، مرکزی ، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، گیلان ، قم، کهگیلویه و بویر احمد ، استان مرکزی  و چهار محال بختیاری خبر داد.

لاری در پایان با تاکید بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و بویژه به هنگام حضور در تجمعات و مکان‌های سربسته  از هموطنان خواست تا از سفر‌های غیر ضروری، حضور در تجمات بپرهیزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.