عاملان حفاری غیرمجاز در محله بهار تبریز به دام افتاده و دستگیر شدند.

دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در محله بهار تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا، کاظم داداشی در جمع خبرنگاران تعداد دستگیرشدگان این حادثه را ۲ نفر اعلام و اضافه کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزلی مسکونی و متروکه، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان تبریز با شناسایی محل موردنظر، از ادامه حفاری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: طی این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی تبریز انجام شد، دو عامل حفاری غیرمجاز در خانه‌ای شخصی دستگیر و از آنها ابزار آلات حفاری غیر مجاز نیز کشف و ضبط شد.

داداشی گفت: افراد خاطی به همراه اقلام مکشوفه به عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند تا مراحل قانونی برابر مقررات انجام شود.

وی اضافه کرد: مردم آذربایجان شرقی می‌ توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، طی ماه های اخیر حفاری های غیرمجاز و غیر قانونی در حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به یکی از معضلات مهم این بخش تبدیل شده است و تاکنون بیش از ۳۰ نفر حفار در محلات قدیمی تبریز از جمله دوه چی، حافظ، بارون آواک و شهرهای مراغه و بخش لیلان ملکان و روستای بالاسنگ کلیبر و روستای جانقور شهر باسمنج دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

هدف اصلی از حفاری های غیرمجاز متعدد در آذربایجان شرقی کشف اشیای عتیقه در مناطق مختلف تاریخی عنوان شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.