بهشتی اصل خبر داد؛ راه اندازی رشته های جدید مورد نیاز بخش صنعت برای تربیت تکنسین های کارآمد

یونس ژائله در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی: درس وطن دوستی را به جوانان بیاموزید!

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: به منظور گسترش همکاری های دانشگاهی و صنعتی و با هدف توسعه متوازن و پایدار آذربایجان شرقی، رئیس اتاق بازرگانی تبریز در هفته ملی “مهارت آموزی و کار آفرینی” در دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی حضور یافت‌.
یونس ژائله ضمن دیدار با ریاست این مرکز، بر تعامل بیشتر دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اتاق تبریز به عنوان پارلمان بخش خصوصی و واحدهای صنعتی و تولیدی استان تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر اهمیت مهارت آموزی جوانان و نیروهای فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد و گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده، یکی از مولفه های تاثیر گذار در توسعه صنعتی و اقتصادی مناطق مختلف کشور بحث مهارت آموزی است که باید مهم قلمداد گردد.
یونس ژائله با اشاره به اهمیت تاسیس هنرستان وحدت و مجموعه صنعتی غرب تبریز در صنعتی شدن تبریز و آذربایجان افزود: ایجاد یک سیستم یکپارچه با شکل گیری هنرستان وحدت و منطقه صنعتی غرب تبریز شکل گرفت که در دهه چهل توسط بزرگ مرد صنعت ایران مهندس توکلی ایجاد شده و امکان پرورش کادر فنی در منطقه شمال غرب کشور را فراهم آورد.
ژائله اینگونه اقدامات را مسبب تبدیل آذربایجان شرقی به مهمترین قطب صنعتی کشور در دهه های متمادی عنوان کرد و ادامه داد: با تعامل بیشتر دانشگاه های استان با اتاق تبریز  و واحد های صنعتی و تولیدی، امکان ارتقای جایگاه استان با توجه به نیروی انسانی ماهر و وجود مزیت های رقابتی در بخش های مختلف اقتصادی در کوتاه ترین زمان وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی تبربز در آسیب شناسی مهاجرت بخشی از فارغ التحصیلان دانشگاهی به سایر کشورهای توسعه یافته اظهار کرد: فراهم نمودن زمینه های پیشرفت و تعالی جوانان کشور وظیفه دولت است ولی سایر نهادهای موجود در جامعه به خصوص نهاد آموزش در گام نخست می بایست درس عشق به میهن و وطن دوستی را به آنها یاد دهند تا  آنها توسعه همه جانبه کشور را در اولویت اول زندگی خود قرار دهند.
وی در بازدید از امکانات کارگاهی، آزمایشگاهی و فضاهای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه بین اتاق تبریز و این دانشگاه را با هدف بهره مندی واحدهای صنعتی و تولیدی استان از متخصصان پرورش یافته دانشگاهی را مطرح نمود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور ارزشمند رئیس اتاق بازرگانی تبریز در دانشگاه فنی و حرفه ای استان، ایشان را جزو افتخارات و چهره های ماندگار تولید و صنعت کشور دانست.
احد بهشتی اصل افزود: اندیشه ها و رهنمودهای صریح و روشنگرانه دکتر ژائله که نشأت گرفته از تعهد، تخصص، دلسوزی ایشان به آذربایجان و ایران است در تمامی نشست های مدیریتی استان اثرگذار و نقش آفرین است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با تدبیر و همت والای ریئس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بتوانیم ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با صنایع و واحدهای تولیدی استان را بیش از پیش گسترش دهیم.
بهشتی اصل در خصوص ظرفیت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی هم یادآور شد: این دانشگاه می تواند با راه اندازی رشته های جدید مورد نیاز بخش صنعت استان، نسبت به تربیت تکنسین های کارآمد و ماهر اقدام نماید.

شایان ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد در راستای گسترش همکاری های دو جانبه، تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی تبریز در بخش های مختلف منعقد گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.