جان باختن ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ ظرف 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدیده متاسفانه 226 نفر از هموطنان عزیز را در اثر بیماری کرونا از دست دادیم مجموع جانباختگان 16569 نفر رسیده است. مجموع موارد شناسایی 301 هزار و 530 نفر بوده است.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری درباره وضعیت استانها نیز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.