فقر شهرستان اهر در برابر غنای معادن آن

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان اهر در کمربندی مس و طلا  واقع شده است اظهار داشت که اهنوز هم این شهرستان از توسعه باز مانده و پیشرفت چندانی نداشته است.

محمدزاده با تشریح وجود معدن طلا و مس در روستاهای ساری یارگان و زگلیگ، معدن طلای روستای شیله بران، معدن طلا و معدن مس در روستاهای گاود و کارخانه آهک هیدراته گفت متاسفانه با وجود این پتانسیل‌ها، شهرستان همچنان در حوزه توسعه، پیشرفت و آبادانی از شهرهای هم سطح خود در کشور نیز عقب مانده و بسیاری از جوانان تحصیل کرده شهرستان بیکار مانده‌اند.

وی در خصوص معدن مس انجرد نیز گفت: چرا که این معدن زمینه اشتغال حدود ۶۰۰ نفر از جوانان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده و حل مشکلات  آن می‌تواند زمینه اشتعال تعداد دیگری از جوانان تحصیل کرده و جویای کار در منطقه را نیز فراهم کند.

وی همچنین  در پایان از بالا بودن میزان آمار خودکشی جوانان در شهرستان اهر به دلیل مشکلات اقتصادی و ملی و همچنین بالا بودن  بیکاری  در این شهرستان اظهار تاسف نمود و خواستار توجه بیش از پیش به استفاده از ظرفیت های منطقه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.