جلوه نمایی ارگ علیشاه و مسجد کبود تبریز در شب عید قربان

به گزارش عصر آزادی آنلاین، شهر تبریز در شب عید قربان شاهد نورپردازی دو بنای مهم  تاریخی ارک علیشاه و مسجد کبود بود که  در راستای توجه به به بناهای تاریخی گامی با ارزش بود.

 

 

سخنگوی شورای شهر تبریز در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه نورپردازی این بناها اظهار داشت ،بناهایی مثل ارک، مسجد کبود، بازار تبریز و ائل گلی در دنیا کم نظیر هستند و این اقدام با ارزشی بود که باید با پی گیری احداث برخی پروژه ها به خصوص پروژه احداث پیاده راه ها در مناطق مرکزی شهر در کنار این اقدامات  در تلاش هستیم  که در حفظ این مجموعه های تاریخی و توسعه  بیشتر گردشگری مفید عمل شود.

کریم صادق زاده با بیان اینکه باید به زیباسازی بناهای تاریخی شهر نیز توجه شود  ادامه داد: شهرداری تبریز و شورای شهر در این دوره نظرویژه ای به بناهای تاریخی دارند و  باید به مدلی دست پیدا کنیم تا از نظر بصری جلوه زیبایی را در شهر تبریز بمانند شهرهایی مثل باکو  که از مدل و الگوی خاص زیباسازی تبعیت می کند شاهد شویم.

 توجه به اینکه ارک تبریز در ساعات شب در محوطه تاریکی قرار داشت، با انجام نورپردازی بر زیبایی این بنا افزوده شد و در ساعات تاریک شب نیز این بنای تاریخی که می توان از آن به عنوان قدمت تبریز نام برد، روشن خواهد بود.

شایان ذکر است در این مراسم رسول موسایی قائم مقام شهردار تبریز، غلامحسین مسعودی ریحان و سعید نیکوخصلت از اعضای شورای شهر تبریز، احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران شهری حضور داشتنند

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.