تاکید روحانی بر لزوم افزایش همکاری همه جانبه ایران و ترکیه

 

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه در تماس تلفنی  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با وی، با تبریک عید سعید قربان به دولت و مردم ترکیه،با اشاره به روابط خوب ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف بویژه در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری، اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های دوستانه و برادرانه با ترکیه است.

رئیس جمهور با بیان برخی مسائل و مشکلات در منطقه، اظهار امیدواری کرد با تلاش و همکاری همه کشورهای منطقه شاهد ثبات و آرامش در سرتاسر منطقه باشیم.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه امروز آمریکا درحال اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است، تاکید کرد: باید در این شرایط کشورهای دوست و همسایه مانند ایران و ترکیه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های خود را توسعه دهند.

 

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگو  با تاکید بر اینکه در مسیر مقابله با بیماری کرونا در کنار هم بوده اند اظهار امیدواری کرد باهمکاری و تبادل تجربیات بتوانند تلاش‌های خوبی برای مهار این بیماری داشته باشند.

وی لزوم گسترش روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه و تسریع در انجام مبادلات تجاری با رعایت پروتکل های بهداشتی را نیز مورد مورد تاکید قرار داد و  اظهار امیدواری کرد تا جلسه شورای عالی همکاری های راهبردی دو کشور در آینده نزدیک برگزار شود.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.