روحانی در جلسه امروز ستاد کرونا از تدوین قوانین برخورد با کسانی که خارج از دستورالعمل های بهداشتی ها عمل نمایند توسط وزارت کشور و بهداشت خبر داد.

روحانی:ابلاغ همه دستورالعمل های بهداشتی ماه محرم تا هفته آینده

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت الاسلام روحانی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا ضمن قدردانی از سخنان حکیمانه روز گذشته رهبر معظم انقلاب به نکته مهم بیانات ایشان اشاره نمود و گفت: رهبری در فرمایشات خود تاکید کردند که  ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع نهایی و متولی امر سلامت جامعه است . این به این معنا است که “آدرس را عوض نکرده و مسیر را اشتباه نرویم و از این خانه به آن خانه نگردیم بلکه فقط یک خانه است که در این موضوع مرجعیت دارد و آن ستاد ملی مبارزه با کرونا است”.

روحانی  با تاکید بر این مهم که حتی رهبر معظم انقلاب نیز  متواضعانه فرمودند خود من هم به آنچه که ستاد می‌گوید عمل کرده و آن را اجرا می‌کنم گفت پس مردم نیز باید توجه داشته باشند که مقرراتی که این ستاد وضع می‌کند برای همه لازم الاجرا است.

 رئیس جمهوری همچنین در خصوص عزاداری های ماه محرم نیز اذعان داشت: نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند کلام آخر و فصل الخطاب بود و برای همه روشن کردند چگونه باید عمل کنند و ما باید چگونه در ماه محرم امسال عزاداری و سوگواری را انجام دهیم.

روحانی تشریح کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا نحوه عزاداری ممکن است با سال‌های پیش متفاوت باشد و این تفاوت در رعایت پروتکل‌ها بهداشتی از قبیل ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع در یک مکان و فضای سر پوشیده است  و همه باید تمام دستورالعمل‌هایی که تا پایان هفته آینده مشخص و به همه دستگاه‌ها ی اجرایی ابلاغ می‌شود، مراعات و اجرا کنیم.

وی افزود: اگر چه همه مردم صاحبان عزای امام حسین هستند، اما متولیان امور مربوط به عزای امام حسین (ع) در مجالس و مساجد، هیئات وحسیسنه‌ها که  تا امسال وظیفه  آماده‌سازی محافل، دعوت از  از مداحان و احترام و پذیرایی از میهمانان را داشتند ، امسال وظیفه مهمتری بر دوش دارند و آن هم مراعات برای تضمین سلامت همه عزاداران حسینی است و تمامی افرادی که به این مجالس وارد می‌شوند، عزاداری می‌کنند و خارج می‌شوند، باید سلامت وارد شوند و سلامت هم بروند.

 

روحانی گفت: سلامت عزاداران حسینی به عنوان یک وظیفه بر دوش متولیان برگزاری مراسم است و همه جوامع مدنی دینی اعم از هیات‌ها، حسینیه‌ها و مساجد این مسئولیت را امسال را بر دوش دارند و همه با هم باید همکاری کنیم به گونه‌ای که بهانه به دست دشمن نیفتد که عزاداری در فلان شهر در خیابان و اجتماع بود مردم گرفتار بیماری شدند، نباید اجازه بدهیم چنین بهانه‌ای دست دشمنان دین بیفتد.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا خارنشان کرد: مقرراتی که برای ماه محرم می‌گذاریم باید مسئولان مساجد و تکایا مسئولیت بپذیرند تا اگر فردی خدای نکرده بی توجهی کند بر اسای آنچه که وزارت کشور و وزارت بهداشت  در نحوه برخورد با متخلفان تدوین می کند برخورد نمایند.

رییس جمهوری بر این مهم که  تمام مقررات وضع شده و اعلام شده توسط وزارت بهداشت همچنان به قوت خود باقی است اعلام کرد که  تا روزی که وزارت بهداشت اعلام کند واکسن قابل قبول در اختیار است باید همه مقررات را رعایت کنیم و  اقدامات سخت گیرانه خود را ادامه دهیم.

عبور 10 استان کشوراز مرحله پیک بیماری

حجت الاسلام  روحانی با اشاره به گزارش آمار و ارقام خوب در ده استان کشور اظهار داشت: این آمار نشان  از گذر شرایط سخت هفته‌های قبل در این استان ها  بور از پیک بیماری بوده است  اما چند استان دیگر  نیز به همکاری و همدلی مردم نیاز دارد که یک در این استان‌ها نیز عبور کنیم. 

 

رئیس‌جمهوری افزود:  بحمدالله هر استانی که یک بار وارد پیک این بیماری شده است شاهد پیک دوم نبوده و امیدواریم در آینده هم این چنین باشد و اگر باین  روندی که امروز مردم مراعات می‌کنند ادامه یابد، حتما خبرهای خوشی را در هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.