معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از جذب 100 درصدی اعتبارات یک میلیارد و 120 میلیون تومانی پژوهشی استان در سال 1399 خبر داد.

جذب 100 درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، پرویز محمدزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ارائه گزارش عملکرد اعتبارات پژوهش سال 98 پرداخت و اظهار داشت: در ابتدا طی نیازسنجی از دستگاه ها 101 طرح را احصا کردیم؛ سپس 17 محور اولویت دار تعیین شد و در نهایت 10 طرح تصویب نهایی و اطلاعات آنها در سامانه سمات ثبت شد.
وی به توضیح اولویت های پژوهشی سال 99 استان نیز پرداخت و گفت: اعتبارات استان از محل یک درصد پژوهشی یک میلیارد و 120 میلیون تومان بود که 29 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و 100 درصد این اعتبارات جذب شده است.
محمدزاده ضمن تشریح فرایند انتخاب اولویت های پژوهشی استان در سال 1399 تصریح کرد: در سال 99 بر اساس شیوه نامه ابلاغی 86 طرح ارسال شد؛ 7 طرح نیز از سال قبل مانده بود؛ در نهایت 4 محور اولویت دار استان تعیین شد و نسخه اولیه احصاء و در کارگروه ارائه شد.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی محورهای اولویت دار استان را «ارتقاء توان تولید، سرمایه گذاری و اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان»، « حوزه فنآوری و هوشمندسازی»، «چالش‌ها و پیآمدهای ناشی از کرونا» و «حفظ محیط زیست» اعلام کرد.
وی در ادامه به تائید 3 عنوان از 7 طرح سال قبل برای فراخوان اولویت پژوهشی استان پس از تصویب شورای برنامه ریزی اشاره و اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تدوین استراتژی و برنامه عملیاتیِ بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری استان در حوزه سلامت، اکوتوریسم و غذایی و تحلیل عواقب عدم رعایت حریم گسل های مهم در ساخت و ساز و تعیین مناطق پرخطر و مستعد لغزشی عناوین این سه طرح تائید شده هستند.
محمدزاده بر لزوم تصویب 3 عنوان پژوهشی تائید شده سال 1398جهت دادن فراخوان 3 بعنوان بخشی از اولویت پژوهشی استان در سال 1399، تصویب محورهای الویت‌دار 4گانه استان (مصوب کارگروه آپفن) برای ارزیابی عناوین پژوهشی ارسال شده توسط دستگاه‌های اجرایی و تفویض اختیار به کاگروه آپفن استان به منظور تسریع در فرایند بررسی، انتخاب و تصویب نهایی اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.