سخنگوی وزارت بهداشت: در زمینه ساخت واکسن کرونا از سایر کشورها عقب نیستیم

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با ابیان اینکه هنوز ب هیچ یک از کشورهایی که در تلاش برای کشف واکسن کرونا هستند  به نتیجه قطعی نرسیده اند قطعی به نتیجه نرسده انید اظهار داشت: در حال حاضر  نکته مهم این است که در زمینه ساخت واکسن کرونا از سایر کشورها عقب نیستیم و پابه‌پای  همه کشورهای برای کشف واکسن حرکت می‌کنیم.

سیما سادات لاری افزود: ساخت واکسن کرونا مراحل مختلفی دارد و در حال حاضر سوالات فراوانی در زمینه ساخت واکسن کرونا در جهان وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده است و  میزان دانسته‌های ما در برابر نادانسته‌ها در زمینه کرونا بسیار ناچیز است. این ویروس یک پدیده جدید محسوب می‌شود و هر روز ممکن است یک رفتار جدید از آن گزارش شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد:البته ما با برخی از این کشورها مکاتباتی انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم که همکاری‌های بین المللی برای ساخت واکسن را با توجه به زیرساخت‌های داخلی خود دنبال کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اکنون نمی‌توان به طور قطعی درباره واکسن کرونا چیزی گفت زیرا حتی مشخص نیست که این واکسن تا چه مدت زمانی می‌تواند ایمنی بدهد و آیا به طور مثال همانند واکسن آنفلوآنزا باید هر سال یک بار تمدید شود. بسیاری از این سوالات پاسخ داده نشده و این اصلا عجیب نیست. زیرا با یک بیماری نوپدید در سطح جهان مواجه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.