مدیران در حوزه تامین بودجه پژوهش و قراردادهای منعقده فکری عاجل نمایند/ کارکنان شرکت گاز استان البرز مراوده و همکاری بسیار خوبی با امور پژوهش و فناوری داشته اند.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان البرز عنوان کرد

به گزارش عصر آزادی آنلاین ، منصور قلی نژاد، رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان البرز از حمایت های پژوهشی پایان نامه های دانشجویان در حوزه صنعت گاز و شرکت گاز استان البرز می گوید.

وی همچنین حضور فعال کارکنان شرکت گاز استان البرز در کنفرانس ها را در سطح استان با مقایسه باسایر شرکتهای گاز استانی، ستودنی توصیف کرد، به طوریکه در سال 1397، این شرکت با ارائه 10 مقاله و معرفی 3 مقاله برتر در اولین کنفرانس چالش های مهندسی استان البرز حائز رتبه اول مشارکت و مقالات برتر گردید.همچنین مطابق ارزیابی صورت گرفته توسط باشگاه بهینه کاوی در بین شرکتهای گاز استانی با ارائه 13 مقاله حائز رتبه دوم از حیث ارائه مقالات علمی گردید.
منصور قلی نژاد، رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان البرز با اشاره به نوپا بودن امور پژوهش در شرکت گاز استان البرز خاطر نشان کرد: امور پژوهش نه تنها در شرکت گاز استان البرز، بلکه در بین واحدهای پژوهشی شرکتهای گاز استانی یک واحد جوان است.

وی با بیان اینکه با استفاده از تجربیات موفق سایر شرکت ها شروع به کار کردیم گفت: نگاه به پژوهش، در بسیاری از شرکتها، کاربردی و عملیاتی نبوده است، بنابراین سعی شد برنامه ریزی و اهداف تعریف شده در راستای شناسایی مشکلات و معضلات واحدها و ارائه راهکار در خصوص حل آنها صورت پذیرد.تا این امور بتواند نقش خود را در ایجاد ارزش افزوده در سازمان ایفا نماید.

قلی نژاد تصریح کرد: بر همین اساس، شورای پژوهشی با حضور مدیرعامل محترم بعنوان رئیس شورای پژوهش و سایر مدیران شرکت تشکیل شد تا راهبری، تصمیم سازی و سیاست گذاری امور پژوهش در سطح استان را به عهده بگیرند.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان البرز گفت: در راستای گسترش این واحد با حضور کارکنان و کارشناسان در لایه های مختلف شرکت، 8 کارگروه نیازمندی پژوهشی را تعریف کردیم که این کارگروها برگرفته از فرایندهای جاری و ساری شرکت می باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اساسا فعالیت امور پژوهش برگرفته از عملکرد کارگروها خواهد بود که در قدم اول نیازکارگروه ها در حوزه پژوهشی شان تعریف می شود. از سویی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان البرز و همجواری آن با پایتخت، توانستیم، با سایر واحدهای پژوهشی و دانشگاهی همچون، پژوهشگاه زلزله شناسی، شیمی، پلیمر، رنگ و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،پژوهشگاه مواد و انرژی و پژوهشگاه استاندارد ارتباط خوبی برقرار کنیم.ناگفته نماند برخی از این پژوهشگاه ها مانند پژوهشگاه استاندارد و پژوهشگاه مواد و انرژی در استان البرز واقع شده اند. همچنین تعامل با دانشگاه خوارزمی و دانشگاه آزاد کرج از دیگر اقدامات خوب این امور است.

قلی نژاد تصریح کرد: سعی کردیم ارتباط خوبی را با پژوهشگاه ها و دانشگاه های معتبر کشور داشته باشیم. در این راستا دو تفاهم نامه فی مابین دانشگاه خوارزمی با شرکت گاز استان البرز و پژوهشگاه استاندارد با شرکت گاز استان البرز منعقد شد.به طوری که سمت و سوی فعالیت های واحد پژوهش دراین تفاهم نامه ها دیده می شود.

وی گفت:همچنین ارتباط موثری بین کارگروه های پژوهشی و اساتید و متخصصان پژوهشگاه ها به صورت کاربردی و تخصصی ایجاد کردیم که نتیجه این تلاش ها، منتج به تعریف پروپوزال های پژوهشی شد.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان البرز حمایت از پروژه های دانشجویی در راستای نیازهای شرکت گاز استان البرز را یکی دیگر از اقدامات این امور دانست و گفت: تلاش می کنیم از دانشجویانی که پایان نامه های خود را در راستای نیازهای شرکت گاز استان البرز انجام دهند، حمایت صورت پذیرد.

این مقام مسئول با اشاره به پروسه تایید پروژه های پژوهشی اظهار داشت: علاوه بر شورای پژوهش، باید امور مهندسی و فناوری شرکت ملی گاز و امور پژوهش ملی گاز در این خصوص اظهار نظر کنند که این امر منجر به طولانی شدن پاسخ استعلام های پژوهشی می شد که با توجه به همجواری گاز استان البرز به امور مهندسی شرکت ملی گاز ایران، تمهیداتی اندیشیده شد تا همکاران پژوهش شرکت گاز استان البرز در جلسات تایید پروژه های پژوهشی بتوانند شرکت کنند. این امر منتج به تایید 12 پروژه پژوهشی گردید که از این تعداد 8 پروژه قرارداد منعقد گردید و4 پروژه باقی مانده نیز با چالش کاهش شدید بودجه پروژه های پژوهشی روبه رو شد.

وی با بیان اینکه کاهش 90 درصدی پروژه های پژوهشی ضربه بزرگی را به این امور زد گفت:این کاهش به طوری است که ما نتوانستیم به تعهداتمان در قراردادهایمان عمل کنیم. در تلاشیم بتوانیم بودجه را احیا کنیم تا پروژه هایی که با زحمت و تلاش و پیگیری فراوان از امور مهندسی شرکت ملی گاز تاییده گرفته شده است، در مسیر قرار گیرد.

قلی نژاد با اشاره به قراردادهای منعقد شده گفت: انعقاد قرارداد با دانشگاه خوارزمی در راستای گازرسانی بر منبای نقشه استراتژی شرکت گاز استان البرز و همچنین انعقاد قرارداد با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، دانشگاه آزاد اسلامی کرج و چند شرکت دانش بنیان از اهم اقدامات صورت گرفته در این امور می باشد.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان البرز خاطر نشان کرد: از مهمترین اهداف ما ارتباط موثر کارکنان با پژوهش و از اهم سیاستهای این امور، حمایت از پروژه های پژوهشی همکاران دانشجو در حوزه گاز است.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر اقدامات حوزه پژوهش، نظام مشارکت و پیشنهادها و مدیریت دانش نیز به امور پژوهش و فناوری محول شده است.

قلی نژاد تصریح کرد: هدف از نظام مشارکت و پیشنهادها، استفاده از پیشنهاد همکاران به مدیران شرکت در خصوص بالا بردن بهره وری سازمان است. به همین منظور شورای پیشنهادها متشکل از مدیرعامل و تمام مدیران ارشد شرکت شکل گرفت.

این مقام مسئول در خصوص مدیریت دانش نیز گفت: یکی از اهداف مدیریت دانش، استفاده از دانش همکاران بازنشسته است. اگر تجربیات همکاران تبدیل به دانش شود، می توان از آن در آینده استفاده کرد و زمانی که این دانش در اختیار سایر همکاران قرار گیرد می توانیم به دانش شرکت سمت و سو بدهیم. همچنین در اختیار قراردادن دانش همکاران یا به عبارتی آشکار نمودن دانش ضمنی سازمان هدف اصلی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت می باشد.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان با بیان اینکه مدیریت تکنولوژی بحث دیگری است که این امور آن را دنبال می کند گفت:هدف شناسایی تکنولوژی مورد استفاده و رصد تکنولوژی های به روز در حوزه های مختلف و بومی سازی و به روز رسانی تکنولوژی ها می باشد.

وی با اشاره به سایت ساتع خاطر نشان کرد: در سایت ساتع، نیازهای پژوهشی همه شرکت ها بارگذاری می شود که شرکت گاز استان البرز بیشترین نیازهای پژوهشی را در این سایت بارگذاری کرده است. این امر باعث شده است، تعداد ورودی ها و پیشنهاد دهنده ها به همان نسبت بالا رود.

قلی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: تداوم حمایت مدیران خصوصاً حل مشکل کسری بودجه پژوهشی از مهمترین و اساسی ترین عامل در جهت رشد و نمو این واحد می باشد که می تواند تضمینی در جهت به نتیجه رسیدن زحمات همکاران در این حوزه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.