هیئت شاه حسین گویان مارالان تبریز نیز امسال به یاری زندانیان مالی خواهد رفت.

بازار سرپوشیده تبریز، امسال عزاداری ماه محرم ندارد

به گزارش عصر آزادی آنلاین؛ دبیرکل تبلیغات اسلامی استان در خصوص تمهیدات عزاداری ماه محرم برگزاری هرگونه مراسم عزاداری  را بر اساس  مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان منوط به مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی کرد و اظهار داشت: این مجوز در شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه مراسمات حتما باید در فضای باز محصور شده برگزار شود، تصریح کرد: عزاداری بازار تبریز که یکی از زیباترین عزاداری‌های استان است نیز به علت شیوع کرونا تعطیل خواهد بود زیرا در آن محل امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نداشت  هیئت شاه حسین گویان مارالان اعلام کرده است که عزاداری نخواهد داشت و به جای آن، زندانی آزاد خواهد کرد.

وی با بیان  اینکه فضاهای باز محصور شده امکان کنترل فاصله‌گذاری را دارد که البته در این شرایط برای افرادی که جهت دیدن عزاداری هم می‌آیند، جایگاه با رعابت فاصله‌گذاری مشخص شده است.

شریعتی با تاکید بر اینکه عزاداری فقط در روزهای یک تا ۱۲ محرم خواهد بود، ادامه داد: میزان ساعت عزاداری فقط یک و نیم ساعت تعیین شده است و بیشتر از آن مجاز نیست و مصوباتی از قبیل ممنوعیت پخش نذری ،اجباری بودن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در محل مراسما ت و استفاده از زنجیرهای شخصی الزامی است ..

وی در باب  عزاداری در خانه‌ ها نیز تاکید کرد: نباید به خاطر این شرایط محدودیتی، اقدام به پر کردن خانه‌ها به بهانه عزاداری کنیم زیرا باید فاصله یک و نیم متر و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

 

شعبانی با اشاره به  بیانیه بیشتر هیات‌های حسینی بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان اذعان  اشت: تجمعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی تعطیل است ولی با رعایت این موارد بهداشتی هیچ عزاداری تعطیل نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه دعای عرفه امسال در چهار نقطه تبریز برگزار شد که کوچکترین مشکلی هم ایجاد نشد، گفت: مردم تبریز همه موارد بهداشتی را در دعای عرفه برگزار کردند و الحمدالله این مراسم در شرایط مطلوب برگزار شد.

وی اذعان داشت: قطعا مردم ایران در ماه محرم امسال نشان خواهند داد که ضمن رعایت نکات بهداشتی و توجه جدی به مساله بحرانی کرونا به موضوعات هویتی هم اهمیت می‌دهند و همانند برتری که در کرونا در کل دنیا داشتند و به همگان روشن شد، در این روزها هم خواهند درخشید.

شعبانی افزود: همه دیدند که غربی‌ها چگونه به فروشگاه‌ها حمله کردند و افراد مسن خود را از چرخه درمان خارج کردند و ایران را هم دیدند که برای هموطن خود ماسک رایگان تولید کرد و احترام افراد مسن و بیمار جامعه را چگونه حفظ کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.