"اسوتچی" به صورت ایستاده تهدید کرد؛ اگر نحوه پاسخگویی موجود شهرداری اصلاح نشود مانع برگزاری جلسه شورا خواهم شد!

دبیری بدون رقیب، در ریاست شورا ماند!/ ترکیب مردانه هیئت رئیسه شورا با ورود آجودان زاده

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: صد و نود و چهارمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت برگزار گردید.
بالاخره پس از دو هفته انتظار، نطق میان دستور محمدحسن اسوتچی حاوی مطالب جالب توجه محقق گشت که هفته گذشته امکان ارائه سخنرانی به دلیل کمبود زمانی از او سلب شده بود.
اسوتچی که به صورت ایستاده سخن می گفت تهدید کرد که اگر وضعیت شغلی کارگران و پرداخت حقوق کارکنان مناطق مختلف شهرداری اصلاح نشود در آینده نزدیک مانع برگزاری جلسه شورای شهر خواهد شد.

▪️ترکیب مردانه هیئت رئیسه شورا با ورود آجودان زاده

در این جلسه با برگزاری انتخابات، تکلیف ترکیب هیئت رئیسه شورا برای سال چهارم و آخر شورا مشخص شد.
برای ریاست شورا، تنها شهرام دبیری کاندیدا شد و پس از شمارش آرا، او با ۸ رای موافق و ۵ رای سفید (ممتنع) به عنوان رئیس شورا برای سال چهارم انتخاب گردید.
برای کسب جایگاه نائب رئیس شورا و با عدم اعلام آمادگی سونیا اندیش نائب رئیس فعلی، علی آجودان زاده کاندیدا شده و با ۹ رای موافق و ۴ رای ممتنع برای این جایگاه انتخاب گردید.
سایر اعضای هیئت رئیسه شورا برای سال پایانی، همان ترکیب قبلی باقی ماند و دوئل محمدزاده و مسعودی ریحان جهت خزانه داری شورا نیز با شکست محرم عمی همراه شد.

▪️پیشرفت کُند پروژه ها و آشفتگی معابر و اعتراض مردم

رئیس شورای شهر تبریز با تبریک عیدغدیر خم گفت: امیدواریم همه ما حضرت علی (ع) را الگوی خود در جامعه قرار دهیم.
شهرام دبیری خطاب به شهردار تبریز افزود: قبلا هم تذکر داده ایم، پروژه های عمرانی تسریع یابند تا با سرعت توام با کیفیت پیش روند.
وی ادامه داد: انجام کُند برخی پروژه های عمرانی که به درازا می کشند موجب ایجاد ترافیک می شوند که باید مدنظر شهردار قرار گیرد.
دبیری خبرنگاران شجاع و صادق را چشم و گوش جامعه دانست و اضافه کرد: تمام سازمانها و ارگان ها باید با تمام خبرنگاران برخورد یکسان و عادلانه ای داشته باشند.

▪️بررسی کارشناسانه و قانونی حمایت از مستمندان نوبر!

در ادامه جلسه، لایحه یک فوریتی شـهرداری تـبریز در خصوص عوارض صـدور پروانه ساختمانی موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
بر این اساس، دریافت بیست درصد از میزان کل بدهی برآورد شده و اخذ مابقی عوارض مذکور با انعقاد قرارداد فیمابین شهرداري تبریز و موسسه خیریه مستمندان جهت استفاده از خدمات موسسه به افراد نیازمند در صحن علنی اعلام شد.
پس از کش و قوس فراوان، مقرر شد تا این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده و پس از بررسی های کارشناسانه و رعایت اصول قانونی مجددا به صحن شورا بازگردد.

▪️ایستادگی در ارائه نطق میان دستور توسط اسوتچی!

محمدحسن اسوتچی در نطق میان دستور خود که در آن شهردار تبریز نیز حضور داشت در میانه های تالار شورا و به صورت ایستاده از وضعیت موجود انتقاد کرد.
وی با ذکر این نکته که در انتخابات هیئت رئیسه امروز، تنها به نیکوخصلت رای دادم گفت: واقعا تاسف آور است که به مردم قول می دهیم تا مشکلات سر و سامان یابند اما عملی نمی شوند!
اسوتچی با اشاره به اینکه حتی برای برخی از نامه ها با امضای رئیس شورا نیز در شهرداری ترتیب اثر داده نشده است افزود: نتیجه بی پاسخگویی ها برای عدم شفافیت سازی، موجب شده تا اعتراض بنری راه بیندازم!
او از انتقادات مردمی سخن به میان آورد که می گویند دست همه اعضای شورا در یک کاسه است و اضافه کرد: آقای دبیری! در شورای سوم و چهارم در هیچ یک از معاملات شما مشارکت نداشتم و خودتان هم می دانید اهل امتیازگیری نیستم.
اسوتچی با ذکر این نکته که وقتی از حراست شهرداری مطلبی را سوال می پرسم می گویند از من نشنیده بگیر خاطرنشان کرد: اگر تبدیل وضعیت شغلی کارگران و پرداخت حقوق کارکنان به تعویق بیفتد با کمال احترام مانع برگزاری جلسه شورا خواهم شد!

▪️اهم تذکرات اعضای شورا پیرامون عدم پاسخگویی شهرداری!

در بخش تذکرات قانونی اعضای شورا نیز مطالب جالبی عنوان گردید که جملات کلیدی آنها بدین شرح است؛
?محمدباقر بهشتی: رئیس برنامه و بودجه شهرداری با وجود اهمیت زیاد، انتخاب نشده است/ بودجه اسمی را تا به امروز به شهرداری نداده اند!
?محمد فرج قلی‌زاده: حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنید/ وقتی به نامه عضو شورا پاسخ نمی دهید تکلیف مردم عادی مشخص است/ متاسفانه تذکرات ما در شورا هیچ فایده ای ندارد و پاسخی داده نمی شود/ موضوعی به نام دریافت خودیاری که مفسده دارد را مطرح کردم اما از طرف شهرداری هیچ پاسخی دریافت نکرده ام.
?فریدون بابایی اقدم: طراحی هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده است ایراداتی دارند/ در مسقف سازی وادی رحمت، فقط ستون دیده می شود/ ظاهراً در انتخاب مشاورها، برادرزاده ها و داماد ها و غیره ارجح تر هستند!/ در پروژه های شهری ناظری از طرف شهرداری حضور ندارد.
?کریم صادق زاده: متاسفانه تعدادی از کارگران اداره پسماند آواره و سرگردان شده اند/ مدیرانی که بی توجه و بی حوصله شده و علاقه ای به درد و دل مردم ندارد در مورد تکلیف آنها را روشن کنید/ ۶ نفر از نگهبانان شرکت واحد بدون دلیل اخراج شده و به جای آنها فامیل ها استخدام شده اند/ تبدیل وضعیت کارکنان فراموش نشود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.