مزار شهدای گمنام هشترود در شان والای شهدا نیست

زمزمه های ساماندهی مزار شهدای گمنام توسط شورای شهر و شهرداری هشترود در سال ۹۹

به گزارش عصر آزادی آنلاین، کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان هشترود با محوریت ساماندهی مزار شهدای گمنام تشکیل جلسه داد تا به گفته نائب رئیس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با یک رویکرد توسعه فرهنگی – معنوی گامی واقعی در جهت رفع غفلت وگمنامی دوچندان این شهدا در هشترود برداریم.

 محمدرضا شقاقی با بیان این مهم، که همه ما مدیون شهدا هستیم و پاسداشت یاد و خاطره این عزیزان نباید در حد شعار بماند ادامه داد: نقش مدیریت شهری تعیین کننده رضایت فرهنگی- اجتماعی یک جامعه است و نقش حمایتی شورا به عنوان سیاست گذاران ، تصمیم سازان و تصمیم گیران حوزه های مختلف در شهر سازنده  می باشند و این مجموعه نیز باید در تقویت  این جریان معنوی فرهنگی بیشتر از این تلاش نماید.

وی با تاکید بر  داشتن برنامه ریزی های منسجم و پیگیری های مصوبات جلسات شورا به صورت زنده و پویا اظهار داشت: ساماندهی شهدای گمنام از مطالبات جدی مردم هشترود می باشد و علیرغم اینکه از سال 96  بازدیدهای و بررسی هایی صورت گرفته است و همیشه این محل به عنوان یک مجموعه فرهنگی با احداث پارک شهدای گمنام مطرح می شود ،اما متاسفانه به دلیل داشتن موانع اداری  بین اداره مسکن و شهرسازی، تا کنون بلاتکلیف  و از حداقل امکانات هم محروم مانده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی هشترود با ذکر نکات مهمی در زمینه ساماندهی مزار شهدای گمنام از جمله وجود زیر ساخت های لازم مانند آب، برق، گاز  و مشارکت های مردمی و خیرین زراعی، جهت بازگشایی و آزاد سازی مسیر منتهی به شهدای گمنام تصریح کرد: عدم ساماندهی شهدای گمنام باعث دلسردی مشارکت کنندگان و خیرین نیز می شود.

نائب رئیس کمیسیون شورای شهر هشترود افزود: یقین داریم که شهردار توانمند هشترود با هماهنگی و تعامل و همکاری ادارات مرتبط، پیگیر رفع مشکلات خواهند شد تا با استفاده از این ظرفیت ها،  فضای معنوی یادمان شهدا در شان  این شهدای وارسته و والامقام باشد و در برنامه های آتی یک مجموعه فرهنگی  معنوی را شاهد باشیم.

شهردار هشترود از اختصاص اعتبار به ساماندهی مزار شهدای گمنام در بودجه سال 99 خبر داد

مهدی پور صادق، شهردار شهر هشترود نیز  در این جلسه با اشاره به اینکه هزینه ساماندهی مزار شهدای گمنام  در بودجه سال 99 گنجانده شده است است تاکید کرد: پس از آنکه با فوریت عملی شدن  طرح تفکیک و مشخص نمودن کاربری ها و تحویل ملک از سوی اداره راه و شهرسازی ، توسط واحد عمران شهرداری هشترود ساماندهی و بهسازی خواهد شد.

وی  افزود: به حرمت پاسداشت خون شهدا و همچنین، اهمیت گردشگری مذهبی، یادمان شهدای گمنام بسیار حائز اهمیت است و ما در اقدامات اولیه احداث راه را تاحدی با انجام  مسیرگشایی سهل الوصول کرده ایم اما در طرح پیش رو برای ساماندهی،  بهبود مسیر گشایی پیاده راهها و جدول کشی ها،  لکه گیری و نصب المان ها با تصویب داوران مذهبی فرهنگی و معماری  انجام خواهد شد.

پورصادق با اشاره به تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا؛ درآمد شهرداری به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است  و حتی نهادهای دولتی نیز در تامین بودجه های  تخصیص داده شده سال قبل به مشکل برخورده اند، لذا  از مردم عزیز می خواهیم که با  تداوم فرهنگ مطلوب  مشارکت های مردمی و پرداخت به موقع عوارض شهرداری در انجام و تسریع هرچه بهتر پروژه ها با شهرداری همکاری نمایند.

سرهنگ شاه محمدپور: مزار شهدای گمنام باید در شان والی شهدا باشد/ مزار شهدای هشترود قابل قیاس با دیگر شهرهای همجوار نیست

سرهنگ شاه محمدپور، سرپرست  سپاه هشترود نیز در این جلسه با بیان اینکه حضور شهدای گمنام در شهر هشترود مایه افتخار و مباهات همه مسئولین و مردم  است تاکید کرد:  تحقق بخشیدن به آرمان های شهدا دین اسلامی، انسانی ماست  و ساماندهی این طرح  باید با اهتمام جدی انجام بگیرد تا یک مجموعه زیارتی فرهنگی شایسته ودر شان شهیدان در هشترود ایجاد شود.

وی ادامه داد: اجرای برای  اجرای برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی در جوار این شهیدان و در یک مکان مناسب، باعث تقویت اعتقادات مذهبی و زنده نگه داشتن نام و یاد این عزیزان خواهد بود و باید از تجربه موفق شهرهای دیگر همجوار مانند مراغه و میانه در این زمینه بهره ببریم.

سرپرست ناحیه سپاه هشترود افزود: مسیرگشائی، ایجاد روشنایی خوب در مزار مطهر شهدا، ساختن نمازخانه، سرویس های بهداشتی، تامین جایگاهی برای زاائران مزار از طریق نصب صندلی و.. از جمله اقداماتی  است که در مرحله اول باید در محوطه مزار شهدا صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: ما با تمام توان خود در جهت  رفع موانع پیش رو آماده خدمت هستیم و کلیه ادارات و نهادهای متولی نیز باید همکاری های لازم را در جهت تسریع روند ساماندهی مزار شهدا با مجموعه مدیریت شهری انجام دهند و هیچ یک از ادارات با بوروکراسی های اداری و تعلل حق ندارد روند این پروژه را بیش از این طولانی نماید.

عصر آزادی آنلاین ژیلا اسدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.