انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخيزداري استان البرز و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، نشست مشترک مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با رئیس دانشکده منابع طبیعی روز شنبه مورخ بیست و پنجم مرداد ماه سالجاری در محل سالن شورای دانشکده منابع طبيعي دانشگاه تهران با موضوع انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد برگزار گردید.

دکتر سید ولی حسینی رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در این نشست ضمن عرض خوشامدگويي به دكتر فرضي مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان و هيئت همراه گفت: ارتباط دانشگاه و دستگاه های اجرایی امروزه ضرورتی غیر قابل انکار است و خوشبختانه عملکرد اداره کل منابع طبیعی استان در چند سال اخیر در موضوع ارتقاء اهداف سازمانی بسیار مطلوب بوده است. وي هدف از اين انعقاد تفاهم نامه را ایجاد و توسعه همکاری های علمی -پژوهشی دانشکده و اداره کل با استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی، علمی، فنی و بانکهای اطلاعاتی برشمرد.

حسینی در ادمه ابراز نمود: ارتباط بین دانشکده منابع طبیعی با اداره کل منابع طبیعی، کلید پیشرفت و پیشبرد اهداف منابع طبیعی است که نیازمند تعامل و همفکری این دونهاد می باشد. و خوشبختانه ارتباط بین این دو در سطح کشور بسیار مطلوب وستودنی است.

وی افزود: دخیل کردن دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته منابع طبیعی در پروژه ها، مشارکت بیشتر دانشجویان در طرح های با اهمیت منابع طبیعی مانند جنگلکاری هایی که در سطح استان انجام می شود، انگیزه مضاعف برای دانشجویان این رشته را ایجاد می نماید، که تاکنون این اداره کل بستر مناسب و تعامل لازم بدین منظور را فراهم نموده است.

حامد فرضی مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان نيز در این نشست گفت :با علم براینکه هر دو نهاد در جهت گسترش فعالیتهای پژوهشی و صیانت از منابع علمی تلاش می کنند لذا برقراری همکاری های تحقیقاتی ، تبادل افکار و استفاده از امکانات در چهارچوب همکاری های دوجانبه بین دونهاد بايد بيشتر از گذشته به وقوع بپيوندد. ايشان تعاملات بین دانشکده منابع طبيعي و مجموعه اجرايي منابع طبیعی با هدف همکاری جهت اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در تمام زمینه های علمی ،آموزشی و فناوری را بسیار ضروری و حائز اهميت دانست .

ايشان در ادامه اضافه نمود: مجموعه منابع طبيعي و آبخيزداري استان بر اين باور است كه در برقراري اين تعاملات همه جانبه موانع پيش روي اساتيد و دانشجويان در ارتباط و تعامل با منابع طبيعي را از ميان بردارد كه در نتيجه مجموعه اجرايي منابع طبيعي استان در تمامي سطوح از نظريات و پيشنهادات دانشگاهيان بهره مند شود؛ و در همين راستا دانشجويان نياز بيشتر و واقعي تر با امور اجرايي حفاظت از منابع طبيعي آشنا گردند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اهمیت مهارت آموزي فارغ التحصيلان رشته هاي منابع طبيعي و آبخيزداري، يكي از محورهاي مهم اين تفاهم نامه كه حاصل جلسات متعدد كارشناسي بين دو طرف بوده را آشنا نمودن دانشجويان رشته هاي مرتبط با پروژه ها ،اقدامات اجرايي و فني مجموعه منابع طبيعي و آبخيزداري در قالب طي كردن دوره هاي كارورزي بطور دقيق و عملياتي برشمرد.

حامد فرضی در پایان خاطر نشان كرد: انتظار ما از جامعه فرهيخته و علمي دانشگاهيان اين است كه در احصاء مشكلات و ارائه راه حل هاي مناسب و قابل اجرا در زمينه منابع طبيعي و آبخيزداري، مجموعه اجرايي را ياري نمايند تا روز به روز شاهد شكوفايي هر چه بيشتر منابع طبيعي و نيل به اهداف سازماني باشيم.

در ادامه اين نشست صميمي كه با رعايت تمامي پروتكل هاي بهداشتي اجرا شد معاونين و كارشناسان هر دو طرف به بيان نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود پرداختند كه از آن جمله مي توان به سخنان دكتر سلاجقه رئیس اتحادیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران،معاون اسبق وزیر جهاد و رئیس اسبق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اشاره نمود كه ايشان در همين راستا با بيان اينكه مجموعه دانشگاهي هميشه در كنار مجموعه اجرايي منابع طبيعي قرار دارد افزود: بدنه دانشگاهي و پژوهشي كشور نيز بايد خود را مانند دستگا هاي اجرايي در زمينه منابع طبيعي و آبخيزداري پاسخگو بداند؛چرا كه حل مشكلات و رسيدن به اهداف عالي سازمان جنگل ها،مراتع و آبخيزداري كشور نيز با اين كنار هم قرار گرفتن و ايجاد تعامل اين دو نهاد محقق خواهد شد.

یادآور می گردد که این تفاهم نامه به منظور استفاده بهينه از پتانسيل هاي و ظرفيت هاي علمي_ پژروهشي طرفين به مدت سه سال منعقد شده كه در صورت موافقت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان و دانشكده منابع طبيعي كرج تمدید خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.