مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) به دلیل پیشگیری از تجمع پر خطر ممنوع است

فرماندار هشترد:مراسم تشت گذاری قبل از ماه محرم و علم گردانی روستای چرتقلو ممنوع است

فرماندار هشترود در گفتگو با عصر آزادی آنلاین در خصوص عزاداری های ماه محرم در این شهرستان اصل و خط قرمز عزاداری های امسال ماه محرم ،پرهیز از تجمعاتی است که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آنها وجود ندارد لذا امسال برگزاری مراسم شیرخوارگان علی اصغر و تشت گذاری  ممنوع است.

امین امینیان همچنین با تاکید بر رویکرد صیانت از جان عزاداران حسینی و به دلیل آنکه در برخی مراسمات مانند علم گردانی در روستای چرتقلوی این شهرستان ،امکان تجمعات پرخطر وجود دارد و  به دلیل پیشگیری از احتمال شیوع بیماری کرونا  این مراسم،برگزار نخواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان هشترود همچنین تصریح کرد: هر گونه سینه زنی در فضاهای سربسته مساجد و حسینیه ها ممنوع است و در مساجد و حسینیه ها صرفا برگزاری منبر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با مدت زمان یک ساعته مقدور است و سینه زنی و زنجیز زنی ها دز فضاهای باز و بدون حرکت و جابجایی دسته ها قابل قبول است.

فرماندار هشترود با بیان اینکه هرگونه تجمع خط قرمز دستورالعمل ستاد کروناست گفت: با افرادی که مصوبات و دستورالعمل ها را رعایت نکنند برخورد می شود چرا عزاداران حسینی باید امسال خود نشان دهند که فلسفه قیام حضرت سیدا لشهدا را بدون دادن هیچ بهانه ای برای معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی و با توجه واقعی به حقوق همدیگر در صیانت از جان برگزار خواهند نمود.

عصر آزادی آنلاین، ژیلا اسدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.