آغاز رقابت کنکوری‌ها پس از کش و قوس های فراوان

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نخستین نوبت آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر در سه هزار و ۳۰۰ حوزه فرعی، ۷۷۳ حوزه اصلی و ۳۹۲ شهر اصلی از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مردادماه در حال برگزاری است.

نوبت های دیگر این آزمون در رشته های علوم انسانی و ریاضی، تجربی و زبان های خارجی در روزهای ۳۰ مردادماه تا اول شهریورماه برگزار می شود.

فرایند توزیع کارت ورود به جلسه برای یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب از شامگاه دوشنبه ۲۷ مرداد ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا برگزاری آخرین نوبت این آزمون ادامه دارد.

با توجه به شرایط ویژه حاکم بر آزمون سراسری امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، هفت هزار کارشناس بهداشت محیط بر روند برگزاری این ماراتن پررقابت ۵۰ ساله نظارت می کنند. همچنین ۱۰ مصلی و ۴۸ ورزشگاه به تعداد حوزه های برگزاری این آزمون افزوده شده است.

علاوه بر این، در سطح کشور ۱۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی، دست اندرکار برگزاری کنکور سراسری هستند که در مقایسه با سنوات گذشته افزایش دارد.

به گفته فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکنون ۹۰۷ هزار و ۱۴۵ نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده اند.

در شهر تهران مصلی امام خمینی (ره) در روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه میزبان داوطلبان گروه آزمایشی اصلی علوم انسانی، علوم ریاضی و علوم تجربی است. راهنمای ورود این داوطلبان به مصلی تهران در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

کنکور سراسری ۶۱ داوطلب کرونایی دارد که در بیمارستان های مورد تایید وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون حاضر می شوند.

نتیجه اولیه آزمون هفته اول مهرماه و نتیجه نهایی هفته نخست آبان ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
۵۸ درصد داوطلبان کنکور سراسری را زنان و ۴۲ درصد را مردان تشکیل می دهند.

برای همه داوطلبان بسته بهداشتی شامل ماسک، پد الکلی و ژل بهداشتی یک نفره تهیه شده است که در جلسه آزمون تحویل می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.