بازار لوازم خانگی رنگ ثبات خواهد دید/افزایش روزانه قیمت ها همچنان ادامه دارد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، اخبار قیمت های روزانه از فضای بازار لوازم‌خانگی از یکسو حکایت از ادامه افزایش قیمت ها دارد و از سویی دیگر از عدم تمایل برخی  فروشندگان به فروش کالا از التهاب این بازار زمزمه می کند

این در حالی است که رئیس سابق اتحادیه لوازم‌خانگی، از توافق تولیدکنندگان با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حداکثز افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت لوازم خانگی خبر داده بود.

اما  تلاطم موجود در بازار لوازم‌خانگی، نشان می دهد که این توافق کاملا مورد غفلت است و تفاوت هر روز قیمت ها نسبت به روز قبل و سرباززدن فروشندگان از ارائه کالا به مشتری ،مهر تایید مسلمی بر بی توجهی به این توافق است.

چندی پیش  رئیس سازمان صمت استان تهران از وجود مشکلات جدی در عرصه تولید و توزیع لوازم‌خانگی سخن گفته بود و دشواری های مسیر تامین ارز و مواد اولیه را از دلایل اصلی کمبود کالا در این بازار عنوان کرده بود.

یدالله صادقی با توجه به این‌که هنوز بخشی از صادرکنندگان ارزهای حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانده و رفع تعهد ارزی نکرده‌اند، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در صف تامین و تخصیص ارز قرار گرفته‌اند.

با این حال با سر زدن به بازار لوازم خانگی یا نیم نگاهی به لیست قیمت بسیایری از کالاها عدم پایداری و تعادل  را به خوبی نشان می‌دهد که  قیمت برخی محصولات لوازم‌خانگی چه تغییراتی طی یک ماه گذشته داشته است.

برای مثال، یخچال سایدبای‌سابد اسنوا در تیر ماه امسال ۱۸ میلیون تومان قیمت داشت که در حال حاضر قیمت آن به ۲۷ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین کولر آبسال در تیرماه ۳ میلیون تومان قیمت داشته که هم‌اکنون قیمت آن به حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت یکی از مدل‌های جاروبرقی سامسونگ نیز از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در تیرماه، به قیمت ۵ میلیون تومان تغییر کرده است.

موارد ذکرشده تنها نمونه هایی از افزایش قیمت ها هستند که تنها یک سوال در ذهن ایجاد می کند که اقلام خانگی کی رنگ ثبات به خود می گیرد و با وجود چنین شرایط تکلیف زوج های جوان برای تشکیل زندگی  و تامین اساسی ترین کالاها چه خواهد بود؟

عصر آزادی آنلاین،ژیلا اسدی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.