آخرین نوبت کنکور ۹۹ در سراسر کشور برگزار شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرآیند پنجمین و آخرین نوبت کنکور سراسری کشور صبح امروز شنبه (۱ شهریور) لحظاتی قبل با رقابت داوطلبان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آغاز شد.

با آغاز آزمون سراسری کنکور زبان های خارجی در ۳۹۲ شهر بزرگ، ۷۷۳ حوزه اصلی و سه هزار و ۳۰۰ حوزه فرعی تا قبل از شهر به کار خود پایان می دهد. پیش از این نیز در روزهای ۲۹ تا ۳۱ مردادماه آزمون گروه های آزمایشی هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی در این شهرها برگزار شد.

کلید سوالات هر پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان دوشنبه سوم شهریور ماه در سایت این سازمان قرار می گیرد.

نتیجه اولیه کنکور سراسری هفته اول مهرماه و نتیجه نهایی اواخر مهرماه اعلام می شود و داوطلبان پذیرفته شده در این آزمون از ترم نخست سال تحصیلی جدید به کلاس های دانشگاه می روند.

آزمون سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب دارد؛ فقط ۶۰ نفر از داوطلبان این کنکور مبتلا به کرونا هستند که در بیمارستان های مورد تایید وزارت بهداشت برای شرکن در آزمون حضور یافتند.

دفترچه سوالات آزمون زبان های خارجی یک ساعت بعد از پایان این آزمون روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود؛ این آزمون ۹ داوطلب کرونایی دارد که از این تعداد ۲ نفر در شهر تهران هستند.

در حوزه های برگزاری آزمون استفاده از ماسک توسط داوطلبان الزامی است و به هر داوطلب در جلسه کنکور یک پک بهداشتی تحویل داده می شود؛ همچنین در تمام حوزه های آزمون تیم اورژانس و کارشناسان بهداشت مستقر هستند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال هفت هزار و ۳۰۰ کارشناس بهداشت محیط وزارت بهداشت در تمام حوزه های کنکور حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.