دولت برای واگذاری 20 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان برنامه ریزی می کند

اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات / امکان برگزاری حضوری کلاس ها در مدارس کمتر از ۵۰ نفر

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر آموزش و پرورش در گفتگویی که امروز با رادیو داشت: با اشاره به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور در سراسر کشور اظهارکرد: اصل بر این است که هر جا امکان دارد کلاسها حضوری برگزار شود، از این رو کلاسهای درس در ۳۵ درصد از مدارس کشور که زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند با رعایت پروتکلها حضوری برگزار می‌شوند.

حاجی میرزایی افزود: کلاسهای با جمعیت بیشتر دانش آموزان را هم زوج و فرد می‌کنیم اما برای مواردی که امکان برگزاری کلاس حضوری نباشد برنامه‌های درسی را از تلویزیون ارائه خواهیم کرد.

اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات/هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود
تما
وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه تمام مدارس ما در ابتدای شهریورماه به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوند، گفت: برای پهنای باند هم اعلام نیاز کردیم و قول دادند که تامین شود.

حاجی میرزایی تأکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود لذا هیچ الزامی برای استفاده از بستر مجازی و گوشی هوشمند نیست و ما موظفیم که آموزش‌ها را به طرق مختلف ارائه کنیم

۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان امسال به فرهنگیان واگذار می شود

 

 این مقام ارشد آموزش و پرورش در این گفتگو  از تفاهم آموزش و پروش با وزارت راه و شهرسازی  مبنی بر اینکه زمین های متعلق به آموزش و پرورش در سراسر کشور و در جهت کاهش هزینه ساخت مسکن  برای فرهنگیان در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد، خبر داد.  .

 وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه، هزینه ساخت مسکن با رایگان شدن زمین پایین می آید و  قرار است وزارت راه و شهرسازی هم از منابع طبیعی دارای مجوز ساخت ، زمین برای ساخت منازل فرهنگیان تامین  کند.

حاجی میرزایی اطهار داشت: پس از تامین زمین نزدیک به ۲۰ هزار واحد ساختمانی به فرهنگیان واگذار شده و قرار است که تا پایان امسال ۵۰۰ واحد مسکونی آماده و تحویل داده شود.

افزایش ۶۵ درصدی حقوق معلمان

وی در ادامه به افزایش ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان از مهر ۹۸ تا خرداد ۹۹ اشاره کرد و گفت: براساس آیین نامه رتبه بندی مصوب هیات وزیران معلمان و شاغلان حوزه آموزش در وزارت آموزش و پرورش متناسب با صلاحیت های عمومی، حرفه ای و اختصاصی در رتبه های یک تا پنج قرار می گیرند و متناسب با رتبه خود از مزایا بهره مند می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان از مهرماه سال ۹۸ اجرایی شد، ادامه داد: با تصویب طرح رتبه بندی در هیات وزیران در اسفند سال ۹۸ بخش اداری آموزش و پرورش مشمول ۵۰ درصد افزایش حقوق شدند و در بخش آموزشی هم این تعادل برقرار شد، درنتیجه تمامی معلمان ۵۰ درصد افزایش حقوق مشترک پیدا کردند.

حاجی میرزایی یادآورشد: یک فوق العاده تخصصی هم وجود دارد که مشاغل اداری و سایر دستگاه های اجرایی از آن برخوردار شدند، اما این فوق العاده شامل مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش نشد، از این رو آموزش و پرورش این فوق العاده را هم از خرداد ۹۹ در احکام معلمان عملیاتی کرد و مجددا معلمان متناسب با امتیازات مشخص شده در رتبه های یک تا پنج قرار گرفتند.

وی به گلایه فرهنگیان درباره مطرح شدن افزایش حقوق آنها در رسانه ها اشاره کرد و گفت: پس از اعلام خبر افزایش حقوق فرهنگیان معمولا عده ای می گویند که حقوق شاغلان بقیه دستگاه‌ها هم اضافه می‌شود اما خیلی رسانه‌ای نمی‌شود و نباید حقوق فرهنگیان نیز اعلام شود،ولی چون این موضوع به عنوان مطالبه فرهنگیان همیشه از سوی خبرنگاران پرسیده می شود و اگر پاسخی دریافت نکنند موجی بر مبنای خلف وعده راه می افتد، از این رو ما ناگزیر به پاسخ دهی و اعلان موضوع هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: ۴ هزار میلیارد تومان وام کم بهره به فرهنگیان از سوی بانک ملی اختصاص داده می شود.
حاجی میرزایی افزود: به فرهنگیانی که قصد دارند در طرح ملی مسکن شرکت کنند ۵۰ میلیون تومان وام اعطا می شود، البته اولویت با بازنشستگان ، زوج های فرهنگی و زنان سرپرست خانوار است.
وی ادامه داد: همچنین خدمات مشمول بیمه فرهنگیان گسترش یافته است، در این راستا تعداد مراکز خدمات درمانی افزایش و در مقابل هزینه درمان کاهش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.