وزیر علوم راهکارهای حذف کنکور را تشریح کرد

وزیر علوم:در حال حاضر برای رشته های پرطرفدار در شهرهای بزرگ،کنکور تنها راه است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر علوم  امروز شنبه در گفت و گویی خبری  با اشاره به ارزیابی سه سال آخر تحصیل دانش آموزان به صورت امتحان نهایی و به صورت یکسان ، در کنارهم قرار دادن نتیجه تحصیل سه سال آخر تحصیلی را  به عنوان تنها  جایگزینی برای حذف کنکور در رشته های پرطرفدار بیان نمود.

منصور غلامی  افزود:  ارزیابی صرف  امتحانات نهایی سال آخر دبیرستان دقت لازم را برای رشته های پرطرفدار فراهم نمی کند چرا که  امکان  احراز شرایط برای 200 نفر در یک رشته محل با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر وجود دارد و  تا زمانی که به طور استاندارد و دقیق و همه جانبه بررسی نشود،هیچ راهی به غیر از کنکور برای انتخاب آنها نیست.

این مقام مسئول وزارت علوم همچنین با اشاره به رشته های پرطرفدار دانشگاه ها خاطرنشان کرد: ضرورت برگزاری آزمون برای رشته های پرطرفدار مثل مهندسی، پزشکی و علوم انسانی در دانشگاه های بزرگ مطرح است؛ اما در سایر دانشگاه ها امکان پذیرش بدون آزمون وجود دارد و امسال نیز مانند سال گذشته فرایند ثبت نام در پذیرش بدون آزمون تا هفته اول شهریور ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور وجود دارد.

غلامی ادامه داد:  برای آن دسته از افراد علاقه مند رشته های پرطرفدار که به  دلیل مانند مشغله کاری امکان شرکت در کنکور را ندارد و در شهرستان محل زندگی  وی، دانشگاه یا رشته پرطرفدار وجود ندارد و یا از نتیجه آزمون خود راضی نیستند امکان ثبت نام در فرایند پذیرش بدون آزمون را دارند.امکان  پذیرش بدون آزمون در برخی شهرها وجود دارد.

غلامی با یادآوری اختصاص ظرفیت ۹۱۲ هزار نفری برای پذیرش بدون آزمون، تاکید کرد: رقابت در کنکور برای ۱۵۰ هزار صندلی صورت می گیرد؛ مشکل داوطلبان نداشتن اعتماد کامل به سیستم پذیرش بدون آزمون است.

کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی ۹۹ از ۲۹ مرداد آغاز شد و امروز با برگزاری کنکور زبان های خارجی به پایان می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.