مسیر رونق تولید پالایشگاه هشترود هموار می شود؛ قول “امین زاده” برای تفکیک پروانه بهره برداری پالایشگاه هشترود

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده:
بازتاب مشکلات عدیده پالایشگاه ارکان پارس هشترود به عنوان نخستین پالایشگاه بخش خصوصی ایران در رسانه ها که در گیر و دار بروکراسی های زائد اداری گرفتار شده بود موجب بررسی موانع تولید این واحد از سوی رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گردید‌.
این واحد پالایشگاهی که فاقد آلایندگی بوده و کیفیت محصول آن هم استاندارد است در پیچ و خم بروکراسی های زائد داری و تنگ نظری کارشناسانه گیر کرده بود مورد توجه حبیب امین زاده قرار گرفت و قول رسیدگی به موانع تولید آن را داد.

▪️مشکلات تولید محصولات پتروشیمی هشترود مرتفع می شود

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این خصوص به “عصرآزادی” گفت: با پیگیری های لازم از طریق کارگروه های استانی و ملی، مشکلات تولید محصولات پتروشیمی در شرکت ارکان پارس هشترود مرتفع می شود.
حبیب امین زاده به دنبال انتشار اخباری مبنی بر سنگ اندازی بر سر راه تولید در پالایشگاه هشترود، به همراه رضا عین اله زاده معاون امور صنایع سازمان و هانیه ناجی کارشناس گروه پتروشیمی سازمان در محل شرکت ارکان پارس حاضر شد.
وی پس از بررسی مدارک و مستندات موجود در پرونده شرکت یاد شده گفت: پروانه بهره برداری این شرکت بر اساس محصولات تولیدی تفکیک و فرآیند دریافت مجوز از سازمان استاندارد با هماهنگی مدیران استانی در چند روزآینده صادر خواهد شد.
امین زاده ادامه داد: برخی از مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت این شرکت نیز از طریق کارگروه های ملی پیگیری می شود که در صورت ارائه مستندات لازم از سوی صاحبان شرکت، پروانه جدید برای محصولات تولیدی صادر خواهد شد.
وی همچنین در خصوص انتشار مطلبی در رسانه ها با این مضمون که کارشناس گروه شیمیایی سازمان صمت استان دارای رشته کشارزی است بیان کرد: این مطلب خلاف واقع بوده و خانم ناجی دارای مدرک کارشناسی مهندسی شیمی با گرایش پتروشیمی از دانشگاه صنعتی سهند می باشد.

▪️با حل شدن مشکلات پالایشگاه هشترود، صادرات بیشتری انجام خواهد شد

مدیرعامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود نیز در گفتگو با خبرنگار “عصرآزادی” ضمن قدردانی از حسن نظر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در رسیدگی سریع به مشکلات این واحد گفت: در این بازدید آقای امین زاده قول مساعد دادند تا مشکلات شرکت و بروکراسی هایی را که برای تولیدات آن مانع ایجاد کرده بود طی چند روز آینده حل کنند.
علیرضا نگهبان افزود: با حل شدن مشکلات پالایشگاه هشترود این واحد با انگیزه و قدرت بیشتر به تولید خود ادامه داده و در سال جهش تولید صادرات بیشتری به خارج از کشور خواهد داشت.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید و صادرات آن گفت: مطمئنا با همکاری سازمان های مربوطه این واحد نه تنها ارزی آوری بیشتری برای کشور خواهد داشت بلکه با افزایش ماشین آلات نسبت به افزایش اشتغال زایی نیز اقدام خواهد کرد.
نگهبان در ادامه از رسانه های استان که در انعکاس مشکلات واحدهای تولیدی و حل آن توسط سازمان ها و نهادهای مربوطه تلاش می کنند قدردانی نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.