اعمال ممنوعیت تردد به هشترود در ایام تاسوعا و عاشورا به دلیل وضعیت قرمز کرونا

فرماندار هشترود: از مردم تمنا داریم که با تمکین مدبرانه به مصوبات بهداشتی عزاداری ها در کنار دستگاههای اجرایی باشند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار  هشترود در نشست ستاد مقابله با کرونای این شهرستان اظهار داشت: ستاد کرونا در این شهرستان از آغاز شیوع بیماری کرونا  در تلاش هست که با کمترین آسیب ها این دوران را سپری کنیم  اما  این دورانی، دورانی است که در کنار اهتمام جدی دستگاههای اجرایی ، همت بالای مردم را برای همکاری  در جهت بهبود وضعیت بیماری در شهرستان هشترود می طلبد.

امین امینیان افزود: متاسفانه در حال حاضر وضعیت شهرستان با تداوم حالت قرمز شیوع بیماری و میانگین 1.5 برابری نسبت به میانگین کشوری با روند نگران کننده ای مواجه است که تمکین مضاعف  مردم این شهرستان  نسبت به شهرهای  دیگر به ویژه در روزهای آتی بسیار ضروری است و ما از مردم تمنا داریم که مدبرانه و معقولانه در خصوص رعایت مصوبات اعلامی ستاد کرونا به ویژه رعایت پروتکل های بهداشتی  عزاداری ها  عمل نمایند چرا که در صورت عدم رعایت مردم، تبعات جبران ناپذیر جانی و مالی متوجه همه خواهد بود.

رئیس ستاد کرونا این شهرستان با اشاره به وجود برخی شهرهای زرد، سفید و نارنجی دیگر اذعان داشت: این نشان میدهد که عملکرد عاشقان و دلدادگان حسینی در شهرستان  هشترود نیز باید به گونه ای باشد که باورها و اعتقادات به دلیل بی توجهی به صیانت از جان مردم و در سایه عدم رعایت مسائل بهداشتی در هاله شبهات خبری معاندین و بهانه جویان قرار نگیرد  و با التزام واقعی و عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری که بارها از تبعیت خود از مصوبات ستاد ملی کرونا سخن گفته اند به اجرای مصوبات بهداشتی پایبند باشیم  و شور حسینی ما همراه با شعور حسینی باشد.

فرماندار هشترود  ضمن قدردانی از هیئت های عزاداری که رعایت می کنند، خواستار و تشکیل هیئتی ازنمایندگان اداره تبلیغات اسلامی، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی و بسیج برای اقناع  مسئولین و رابطین هیئت هایی که از پروتکل ها تخطی می کنند و همچنین  اخذ تعهد کتبی مبنی بر برخورد قانونی و معرفی به دستگاههای قضایی در صورت  عدم رعایت از مسائل بهداشتی شد.

وی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی محرم کاملا شفاف است اظهار داشت: همانطور که قبلا نیز اعلام شده است در داخل مساجد و تکایا فقط منبر و روضه خوانی با محدودیت زمانی  و با ظرفیت ¼  فضا و با فاصله 2 متری  وجود دارد و سینه زنی در داخل فضاهای بسته ممنوع است .

این مقام مسئول با تاکید بر اعمال ممنوعیت تردد به شهرستان هشترود و بخش های مرکزی و نظرکهریزی از بخشداران خواست در روستاهای تابعه این بخش ها  و با همکاری شوراها و دهیاران حضور موثر پیشگیری کننده داشته باشند و ضمن  اطلاع رسانی از  عدم  ورود مسافران در عمل نیز از تردد ممانعت نمایند.

امینیان هرگونه کشتار دام در خارج از فضای کشتارگاهها را ممنوع اعلام نمود و تصریح کرد که در حد امکان نذورات خود را به سمت بسته هایی غذایی خشک سوق دهیم  چرا که پخش نذورات در شرایطی که تهدید سلامت مردم باشد شرعا نیز جایز نیست و  برپایی هرگونه  ایستگاهه های صلواتی ، موکب ها، خیمه ها چادر و..  عزاداری به صورت شاخسی  و جابجایی دسته ها  نیز خلاف مصوبات ستاد است.

فرماندار هشترود خاطرنشان کرد که متاسفانه  با وضعیت قرمز کرونا  و با عمل به مصوبات مربوط به شهرهای قرمز در روزهای اتی مجبور به بازگشت محدودیت ها سطوح شغلی به غیر از سطح شغلی یک هستیم و فقط  اصناف ضروری اجازه فعالیت خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.