توزیع ۲۶۰ بسته خشک اطعام و احسان حسینی در روستای خرمازرد مراغه

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه، از اطعام و احسان حسینی ماه محرم امسال اهالی روستای خرمازرد مراغه در قالب توزیع  جیره خشک با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان خبر داد.

موسی شعفی روز یکشنبه همزمان با عاشورای حسینی با حضور در روستای خرمازرد اظهار داشت: در تاسوعای حسینی در روستای خرمازرد ۲۶۰ بسته جیره خشک  و بسته های معیشتی شامل برنج، روغن و مرغ  با ازش هر بسته ۱۲۰ هزار تومان و به تعداد خانواده های روستا توزیع شد.

وی  همچنین اظهار داشت:  امروز نیزگوشت یک راس گوساله  و  ۲ راس گوسفند قربانیدر  بین روستاییان توزیع  می شود.

 معاون فرماندار مراغه  با بیان اهمیت عمل بر اساس  دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در ماه محرم افزود: در بسیاری از روستاهای شهرستان شاهد رعایت و اجرای دقیق دستورالعمل ها هستیم.

بخشدار مرکزی مراغه نیز  با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی قبل از شروع ماه محرم با اعضای کمیته های روستایی مقابله با بیماری کرونا افزود: با توجه به تاکیدات بر اجرای دقیق تمامی دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسات ،خوشبختانه کمیته های روستایی در این خصوص عملکرد قابل قبولی داشتند و طبق دستورالعمل های ابلاغی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روستاهای بخش مرکزی تاکنون رعایت و اجرا شده است.

مصطفی مجیدی گفت: تهیه و توزیع غذای نذری از سنت‌هایی است که از سال‌های دور در تمامی روستاها وجود داشت و این سنت در ماه محرم بیشتر رونق پیدا می کرد اما امسال به دلیل شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان، بیشتر غذاهای نذری تبدیل به توزیع جیره خشک، تهیه ماسک و صرف امور خیریه شده است.

وی در پایان از توزیع  یکهزار و ۷۰۰ عدد ماسک بین اهالی روستای خرمازرد در طی دو روز گذشته خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.