جان باختن ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/ تعداد فوتی ها از مرز ۲۱ هزار نفر گذشته است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  با اعلام خبر فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، آخرین تعداد جان باختگان کرونا در کشور را  ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر بیان نمود.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور با اشاره به  یک هزار و ۷۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور که ۷۱۸ نفر از آنها بستری شده اند از افزایش  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر خبر داد.

لاری همچنین اظهار داشت: ۳۷۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند اما خوشبختانه تا کنون ۳۲۱ هزار و ۴۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون سه میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مطالعه تاریخ واقعه کربلا بر این گواه است که حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) علاوه بر اجرای رسالت مهم حفظ و تبلیغ واقعه عاشورا وظیفه پرستاری از امام سجاد (ع) و دیگر اسرای قیام کربلا را با تحمل  سختی‌ها و ناملایمات فراوان بر عهده داشتند و جایگاه و منزلت خدمات پرستاری در تاریخ نظام اسلامی همواره جزو با ارزش‌ترین حرفه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز با همه گیری ویروس کرونا در کشور، همکاران ما در کادر بهداشت و درمان با تاسی از حضرت زینب (سلام الله علیها)، با وجود فشار و خستگی‌های فراوان در خط مقدم مبارزه با این ویروس مشغول خدمت رسانی و مداوای بیماران هستند. قطعا جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های این عزیزان در تاریخ زرین این سرزمین ثبت خواهد شد و  مطمئنا ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی در این ایام دعای خیرشان را بدرقه راه این خدمت‌گذاران بی ادعا خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.