نماز ظهر عاشورا در صف های اتحاد و همدلی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، همزمان با روز عاشورا، مردم عزادار استان آذربایجان‌شرقی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پس از سوگواری برای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با طنین ایمان پرور اذان ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز مولای‌شان برای برپایی نماز ظهر و یکدل و یکپارچه  عاشقانه قیام کردند و آن را باشکوه و عظمت خاصی به جای آوردند تا بار دیگر به ساحت مقدس سیدالشهدا لبیک گویند.

به گزارش عصر آزاددی آنلاین،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  با بیان این مهم که مجالس عزاداری حسینی نسبت به حادثه عاشورا باید دید روشن و واضحی به عزاداران ارائه دهد و نسبت به معارف دین معرفت و ایمان ایجاد کند، ویژگی های مجالس عزاداری امام حسین (ع ) را تببین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم توجه به  افزایش عاطفه مردم نسبت به سید الشهدا و خاندان پیامبر  و استحکام  علقه ها، رابطه ها و پیوند های عاطفی را در سوگواری های ماه محرم مورد تاکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: از همان روزی که موضوع ذکر مصیبت برای امام حسین (ع )مطرح شد چشمه جوشانی از فیض و معنویت در جامعه شیعه جاری شده است. این چشمه جوشان از ظهر عاشورا شروع شد و از همان زمانی که حضرت زینب کبری (س) به بالای تل زینبه رفت و روضه امام حسین (ع )را شروع کرد و ماجرا را با صدای بلند گفت که تا به امروز ادامه داشته است و از این به بعد هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواست این حادثه مکتوم و مخفی باشد اظهار داشت: اما خواهر امام حسین (ع) در کربلا، کوفه، شام و مدینه با صدای بلند حادثه عاشورا را بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اهمیت  خاطره عاشورا و مجالس عزا و نعمت محرم برای جامعه شیعی ما،  نعمت ذکر محرم و عاشورا و یاد و خاطره امام حسین (ع) را یکی از بزرگترین نعمت هابی دانست که باید از ویژگی هایی برخوردار باشد.

امام جمعه تبریز افزود : این نعمت عظیم، دل ها را به منبع جوشش ایمان اسلامی متصل می کند، کاری که در تاریخ انجام شده است و ستمگران حاکم نیز  از عاشورا و وجود قبر سید الشهدا ترس و واهمه داشتند، موضوعی که از زمان بنی امیه شروع شده است و تا کنون ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم گفت: امام راحل (ره) ، آن مرد حکیم، تیزبین، دین شناس ، دنیا شناس و انسان شناس خوب می دانست از این حادثه برای پیش برد اهداف امام حسین (ع) به چه شکل باید مورد استفاده قرار گیرد از این رو محرم را به عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر مطرح کرد و به برکت محرم  و با همین تحلیل و منطق در جمهوری اسلامی نیز خون بر شمشیر پیروز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.