افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین/ سرمایه گذاری خارجی؛ جایگزین واردات در سیاست دارویی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد سیاست دارویی این وزارتخانه را تشویق به سرمایه گذاری خارجی در کشور به جای واردات دارو عنوان کرد.

سعید نمکی این پروژه مشترک ایرانی خارجی را  به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نظام دارویی کشور در بعد از انقلاب برشمرد و  با تاکید بر تشویق سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران، افزود: سیاست ما این است که به جای واردات دارو، سرمایه گذاری خارجی در کشور را حمایت کنیم.

وی ادامه داد: البته این گونه نیست که به فکر مشکلات دارویی بیماری‌های غیر واگیر نباشیم. پروژه مشترک در زمینه تولید قلم انسولین، یکی از برنامه‌های موفق کشور در نظام دارویی است.

وزیر بهداشت با اشاره به آمار  سالانه ۳۱۳ هزار مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در کشور از عزم برای قدم برداشتن در مسیر پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر سخن گفت.

وزیر بهداشت با اشاره به گسترش بیماری دیابت در دنیا و ایران، بر ضرورت کنترل این بیماری با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های نوین دارویی تاکید کرد و افزود: با انجام پروژه‌های مشترک دارویی، خواهیم توانست کارهای بزرگ در صنعت دارو انجام دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.