حساسیت مرزهای آذربایجان غربی بالاست / با متجاوزان برخورد سختی خواهیم داشت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرمانده مرزبانی کشور روز چهارشنبه در  سفری که برای بررسی وضعیت مرزهای آذربایجان غربی به این استان داشته است در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حساسیت خاص آذربایجان‌غربی در کشور از دیرباز به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی   افزود: امروز با مجاهدت های نیروهای مسلح، امنیت پایدار و ثبات بی‌نظیر در کشور به ویژه در شمال غرب کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: امروز مرزبانان با پیچیده ترین تجهیزات نظامی و الکترونیکی و پهپادی و با تاکتیک های نوین به ماموریت خود در مرزهای کشور ادامه می دهند و با اشرافیت کامل و روحیه بسیار خوب و درک بالا ودرست بر مرزها و اقتدار از مرزهای کشور حراست می کنند و موجب امنیت کامل در مرزهای این منطقه از کشور شده اند.
سردار گودرزی با اشاره به وجود پیشرفته ترین تجهیزات در ارائه آموزش های لازم در حوزه دفاعی امنیتی و استفاده از تجهیزات نوین به مرزبانان ارائه برای استفاده در مواقع لزوم سخن گفت.
وی در رابطه با کولبران اطهار داشت: کوله‌بران، ساعت ورود و خروج معینی دارند و در آن ساعت باید اقدام به کوله بری کنند ولی کسانی هستند که از این نام، سوء استفاده کرده و در پاسی از شب، اقلام غیرمجاز از مرزها جابجا می کنند که با این افراد برخورد قانونی می شود.
وی به کشف و ضیط۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان در پنج ماهه امسال توسط مرزبانان، کاهش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته را خاطرنشان کرد و  ادامه داد: از ابتدای امسال، ۳۱۶ قاچاقچی کالا در مرزهای این استان دستگیر و ۱۵۵ دستگاه انواع خودرو و ۸۲ دستگاه موتورسیکلت و ۲۴۳ راس دواب نیز توقیف شده است.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: طی سال جاری، ۵۶ تن انواع مواد مخدر از جمله تریاک، هروئین، حشیش و شیشه در مرزهای کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش دارد.
آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.