مسافرت رفتن بیماران کرونا را در آذربایجان شرقی ۲ برابر کرد

به گزارش عصر آزادی آنلاین معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: افزایش مسافرتها به آذربایجان شرقی از علل افزایش دو برابری آمار مبتلایان به کرونا در این استان است.

عباسعلی درستی اظهار کرد: به طور قطع این افراد (مسافرت رفتگان) که ۲۰ تا ۳۰ درصد را شامل می‎شوند، در انتشار بیماری نقش دارند، وضعیت کنونی متفاوت از روزهای اول شیوع بیماری است و کرونا الان در همه جا انتشار یافته و وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز مدارس و با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، نسبتا خوب است، گفت: مردم هر جا تخطی از پروتکل‌های بهداشتی را دیدند، با سامانه‌ ۱۹۰ تماس گرفته و کارشناسان بهداشت را مطلع کنند.

درستی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم در طول هفته‌های گذشته تقریبا خوب بوده، اما کافی نیست؛ برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و افزایش موارد جدید بیماری باید درصد زیادی از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت رونق فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، تداوم فعالیت‌های مختلف و بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تبدیل به وظیفه‌ای ملی و همگانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز گذشته از افزایش ۲ برابری شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی در روز یکشنبه نسبت به شنبه خبر داده است.

محمدحسین صومی افزود: تاکنون حدود ۳۰هزار فرد مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شده و چهار و نیم درصد مبتلایان فوت کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.