با واحدهای تولیدی بدهکار در استان آذربایجان شرقی برخورد چکشی نمی کنیم

به گزارش عصر آزادی آنلاین، استاندار آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالان تولیدی و صنعتی استان اظهار داشت: شرایط ویژه کنونی جامعه عادی نبوده بنابراین باید به قوانین و مقررات نیز با نگاه متفاوتی نگریسته شود و با تصمیم عجولانه و برخورد چکشی موجب آزار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نشویم.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به بخشنامه و تصریح رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه هیچ واحد تولیدی به علت بدهی به بانک ها تعطیل نشود، اظهار داشت: در این استان نیز تلاش می شود با همکاری دستگاه های مسئول و فعالان تولیدی و صنعتی، واحد تولیدی تعطیل نشود مگر اینکه واحدی نخواهد به تعهدات خود عمل کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان عدم وجود  اطلاعات شفافی در خصوص واحدهای تولیدی مشکل دار استان تاکید کرد: باید نگاه متفاوتی به برخی واحدها که بخاطر شرایط جاری و شیوع کرونا به مشکل برخورد کرده و بدهی آن ها به تعویق افتاده است با تعداد محدودی از واحدهای تولیدی که با سوء استفاده از این شرایط به تعهدات خود عمل نمی کنند، داشت.

پورمحمدی، با اشاره به اینکه در این شرایط افراد قانونمند احساس می کنند که زیان دیده اند در حالیکه به موقع به تعهدات خود عمل کرده اند، ادامه داد: این شرایط به نفع افراد بی نظم شده است بنابراین از عمل به تعهدات خود شانه خالی می کنند و این روند باید خاتمه یابد.

وی یادآوری کرد: با وجود حاکمیت شرایط کرونا در جامعه، بخش صنعت و خدمات در استان تعطیل نشده است و این بخش ها موثرتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کمیته ای برای بررسی پرونده واحدهای تولیدی مشکل دار استان تشکیل شود تا افرادی که به علت شرایط کنونی دچار مشکل شده اند ولی در صورت دادن مهلت به آن ها آماده عمل به تعهدات خود هستند و با افرادی که حاضر به عمل به تعهدات خود نیستند با هم تفکیک شوند.

پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از صدور اجرا برای هر پرونده واحد تولیدی بدهکار استان، پرونده واحدها باید در این کمیته بررسی شود و پس از تایید آن روند قانونی انجام شود و در غیر این صورت با همفکری، آن ها را باید در انجام تعهدات خود کمک کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.