فرماندار هشترود: تاخیر ۳۰ ماهه شهرداری در ایجاد مرکز ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر قابل توجیه نیست

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار هشترود روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان با انتقاد جدی از آنچه که  وی بی اعتنایی شهرداری به مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر  این شهرستان در ایجاد مرکز ماده ۱۶ ( نگهداری و ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر ) خواند گفت: متاسفانه علیرغم گذشت بیش از ۳۰ ماه از این مصوبه شهرداری اقدامی در این زمینه انجام نداده است و اگر تا یک ماه آینده اقدام به ایجاد مرکز ماده ۱۶ نکند از طریق دادستانی وارد خواهیم شد.

امین امینیان اظهار داشت: انتظار می رود به همت مسئولان ارشد استان در ایجاد مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر که برای نگهداری درمان مدارانه معتادان است در هشترود سرعت بگیرد و از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود.

وی با ذکر این مهم که میزان اعتیاد در شهرستان همتراز با میانگین کشوری است و  از جمعیت ۵۸ هزار نفری شهرستان ۱۰ هزار نفر درگیر اعتیاد هستند و ۲ هزار نفر هم اعتیاد به مواد مخدر دارند تصریح کرد: احداث مراکز ترک اعتیاد و کمک به این امر از مدرسه سازی نیز مهمتر است و به همت خیرین در خصوص  احداث مراکز ترک اعتیاد نیز نیاز جدی وجود دارد.
فرماندار هشترود از کشف پنج کیلو شیشه صنعتی و ۲۲ کیلو تریاک در پنج ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد و اعتیاد را دلیل  ۵۰ درصد طلاق های صورت گرفته بیان نمود.
وی نگاه پیشگیرانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  را یکی از اصول اساسی مبارزه قلمداد نمود و خاطرنشان کرد :کوتاهی در این امر دامن‌گیر تک‌تک آحاد جامعه و خانواده ها خواهد شد و  نباید به راحتی از کنار آن رد شد.
وی همچنین در جهت کاهش ابتلا به این بلای خانمان سوز،برگزاری کارگاه های آموزشی و ورود رسانه ها و بویژه صداوسیما به مقوله مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را موثر و حائز اهمیت دانست.
سهیل قشلاقی دادستان هشترود هم در این جلسه  اظهار داشت: این بلای خانمان سوز بیشتر در حاشیه شهرها و مناطق آسیب پذیر به چشم می خورد که لازم است پس از شناسایی و برنامه ریزی دقیق، در این مناطق طرح های منسجم و یکپارچه به منظور پاک سازی اجرا شود.

قشلاقی با اطهار تاسف از قرار گرفتن شهرستان هشترود در محل تردد ترانریت بموادمخدر ، روستاهای قویون قشلاقی و عزیزکندی هم در ورودی شهر را در معرض جدی این آسیب بیان نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.